През 2005 г. Елена Дречева става първият служител на българското дружество на японската компания Konica Minolta – глобален бранд за иновативни бизнес и ИТ решения. От тогава насам Коника Минолта България отчита непрестанен ръст.

Професионалната й кариера в сферата на ИТ сектора продължава вече 19 години. Следва стопанско управление и международни отношения в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Има множество сертификати за продажба, маркетинг и управление на проекти.

Наскоро завършва лидерска програма в университета в Станфорд. През 2006 г. е отличена за „Най-млада жена предприемач“ от Министерството на труда и социалната политика, а през 2017 Г. е сред десетте финалиста на престижния конкурс „Мениджър на годината“, организиран от списание МЕНИДЖЪР.

Елена Дречева непрестанно развива компетентен екип от таланти в цялата страна, защото вярва, че това е един от важните фактори в успеха на компанията.

Вижте какво заяви в интервю за Profit.bg изпълнителният директор на Коника Минолта България:

Konica Minolta има сериозен опит и специализация в сферата на управление на документните процеси. Кои са най-популярните решения на компанията в това отношение и какви тенденции могат да бъдат очертани в тази сфера през 2018 г.?

Факт е, че традиционната офис среда се променя непрекъснато и ще продължи да се променя. Вече не е нужно да сме базирани на дадено работно място, а имаме свободата да работим от всяка точка на света посредством нашите смартфони, таблети и лаптопи.

Затова от критична важност за всяка компания e нейните служители да могат да комуникират и да си сътрудничат безпроблемно във всеки момент. Иновативните компании в цял свят използват тези тенденции, за да си осигурят важни конкурентни предимства и устойчив бизнес.

Изключително важно е компаниите да имат възможността да боравят с всички данни, с които разполагат, за да вземат по-бързи и обосновани решения и да развиват успешно бизнеса си. Ако те стоят на хартия и са трудни за намиране, обработка и анализиране, реално са почти безполезни.

Ние предлагаме цялостни решения, свързани с колаборацията, дигитализацията, извличането на данни от документи, автоматичното им придвижване в организацията и електронен архив. По този начин правим клиентите си по-ефективни и с по-добре работещи вътрешни процеси, като например, управление на договори, входящи фактури, отпуски, командировки, управление на човешки ресурси, входящи и изходящи документи и др., по-бързи във взимането на решения и обслужването към клиентите им.

Какъв е успешният модел за дигиталната трансформация, според Konica Minolta?

Преди всичко, дигиталната трансформация трябва да е фокусирана върху хората, като, за да е успешна, тя трябва да минава през подобряване на вътрешната комуникация и процеси. Тя не е просто тенденция, а е важен компонент за стартегията на бизнеса, променяща всички негови аспекти и изискваща сериозно сътрудничество, добро планиране и ясна визия.

Отговорност на технологичните компании е да обучим бизнес обществото за възможностите, които технологиите откриват, за да бъде животът на компаниите по-ефективен, по-лесен за вътрешна колаборация между служителите и по-ориентиран към техните клиенти. Важно е компаниите да са проактивни в иновациите и устойчиви в реализациите им.

Какви интересни нови продукти могат да очакват клиентите и партньорите на Konica Minolta в България през 2018 г.?

Всички промени и нови продукти в организацията ни са насочени към по-доброто бъдеще на нашите клиенти, служители и обществото, като цяло. Чрез нашите BICs (Business Innovation Centers) и R&D лаборатории, ние изследваме съвременните нужди и по този начин създаваме новите продукти в портфолиото ни, които да направят компаниите по-ефективни и конкурентноспособни.

Насоките на развитие са свързани с новите потребности и традиционните бизнес направления – решения за бизнеса, здравеопазване, индустриални решения. През 2018 г. ще продължим да работим в посока Офисът на бъдещето, като официално ще бъде пусната на пазара новата ни ИТ платформа Workplace Hub, която концентрира в себе си технологичния ресурс на една компания и предефинира работата и работното място.

Повече за нея ще разберете по-късно през годината. Други разработки в това направление са виртуален сътрудник, който ви посреща, води ви из офиса, за да стигнете до мястото, където е срещата ви и ви представя човека, с когото имате среща. Сензори, измерващи чистотата на въздуха в офиса, светлината и други показатели, които подобряват живота на служителите в организацията и качеството на тяхната работа.

Малко известен факт в България е и че Konica Minolta е един от водещите световни производители на мамографи и рентгенови апарати с редица иновации в областта. Актуална посока за развитие в грижата за здравето са технологиите, които разработваме за диагностика и превенция на ракови заболявания.

Работим и в посока автоматизация на производствените процеси с изкуствен интелект, за да се намали натоварването на хората с рутинни операции. Развиваме и новото направление в портфолиото ни, а именно решенията за видеонаблюдение MOBOTIX, с вградени аналитики и IoT, които не просто произвеждат изображения, а създават съвсем нова стойност за бизнеса.

Като цяло портфолиото ни расте и услугите, които предлагаме се увеличават, за да предложим едно по-добро бъдеще на своите клиенти и обществото!