Цима 99: Партньорството ни с Lidl води до успехи в експорта

7150
Цима 99: Партньорството ни с Lidl води до успехи в експорта

© Цима 99

Цима 99 е водещ производител на сладка и конфитюри у нас. 

Продуктите на фирмата, които са в серийно производство, наброяват над 80 артикула. Голяма част от тях се изнасят за САЩ, Израел, Русия, Япония, Чехия, Унгария, Румъния, Гърция, Испания и др. 

Вижте какво заяви за Profit.bg Георги Жеков, търговски директор и съсобственик на компанията.

Цима 99 е създадена преди 25 години като малка семейна фирма. Днес разполагате с повече от 80 артикула, а над 50% от продукцията ви е за износ. Къде се крие ключът за вашия успех?

Ние обичаме да казваме, че нищо не се случва случайно. За да отговоря на този въпрос, ще се върна още в самото начало. Преди 25 години баща ми започва малък семеен бизнес от нулата. Даже, за да съм по-точен – от минус, защото тегли кредит.

Започва без никакъв опит в областта на производството, управлението и продажбите. Въпреки това обаче, първите му плахи опити са да произвежда  безалкохолни напитки. Досещате се, че сме се учили на принципа опит – грешка.

Това е може би най-скъпият начин, по който да се добият знания и умения, но едновременно с това е и най-ценен, защото така ни помага да се учим от неуспехите си и ни държи здраво стъпили на земята и верни на принципите си. Винаги сме искали да произвеждаме висококачествени продукти и никога не сме правили компромис с това.

Нашият клиент е в основата на нашата работа и организация, а главната цел, която следваме – да разбираме клиентските очаквания и да предлагаме правилните решения за тях. Затова с гордост можем да заявим, че продуктите с марка Цима са нашето спазено обещание за високо качество към клиентите.

Работим усърдно и даваме всичко от себе си, за да може то винаги да е изпълнено, когато нашите продукти присъстват на трапезата.

Основните ви пазари са Израел, САЩ и Япония. Разкажете ни повече за това кои от продуктите ви са най-търсени в тези страни.

Опитът ни показва, че вкусовите нагласи и разбирането за качество за конфитюрите са различни за различните държави, в които изнасяме. Такъв е примерът с един от най-качествените традиционни продукти у нас – сладкото, което всъщност представлява цели плодове в захарен сироп.

Ние го произвеждаме по класическата за всяко едно домакинство технология – само с три съставки – плодове, захар и лимонена киселина. На нас, българите, този продукт много ни харесва.

Но за японците е прекалено сладък и не се харесва на техния пазар. Затова разработихме продукт по специална рецепта, съобразен с техния вкус, който вече се приема много успешно от японските клиенти.

Много пъти са ми задавали въпроса: „Продуктите за износ по–качествени ли са от тези за страната?“ Краткият и категоричен отговор е не. Но е много трудно да убедиш клиента в това с няколко думи. За съжаление, българинът не вярва на думи, тъй като много пъти е бил подвеждан в качеството на различни продукти.

Тук мога да отворя тема за внедрените изисквания и стандарти за качеството, които спазваме, но предпочитам нашите продукти сами да говорят за себе си. Убедени сме, че качествените продукти се утвърждават и остават във времето.

Имаме разработени различни серии конфитюри – например, продукти с високо плодово съдържание, а също така и по–високия клас серия, изцяло направена от плодове, без добавката на каквито и да било други допълнителни съставки.

Към днешна дата можете да се похвалите с приз от едно от най-големите изложения за храни в света АНУГА 2017. Кой ваш продукт го завоюва?

Това е успех, който ни радва изключително много. Дълги години наред сме участвали на това и други световни изложения, но сякаш не сме имали смелостта и куража да покажем какво можем. Тази година решихме да направим иновативен продукт, който да ни даде възможност да се позиционираме във високия клас премиум продукти.

Нарекохме категорията CHIA PEARL JELLY, защото при консумация на продукта семената от чиа създават изключително приятно и нежно усещане и изглеждат като малки перли. Избрахме подходящи съчетания от плодове с доказани ползи и вкусови качества и ги съчетахме със семена от чиа.

Продуктът е изцяло натурален, съдържа фибри и омега 3 киселини, без добавка на кристална захар, без никакви изкуствени добавки. Вместо захар използваме натурален ябълков концентрат. Използвам възможността да благодаря на всички колеги и екипа, който прие присърце този проект и реализира неговото изпълнение.

Вашата компания си партнира с Лидл България по продуктовата линия Родна стряха. Какви резултати донесе за вас участието ви в тази продуктова линия?

От дългогодишния опит, който имаме с тях, мога да кажа, че Лидл България са изключително взискателни по отношение на качеството. А от това, в крайна сметка, печели единствено клиентът. 

А дали е успешна формулата на нашето партньорство? Тук цифрите отговарят категорично. След включването ни в продуктовата линия „Родна стряха„, ръстът на продажбите ни за тази година надхвърля два пъти миналогодишните продажби на сладка и конфитюри.

Най–хубавото е, че се наблюдава значителен ръст на продажбите в цялата категория, и то не за сметка на ценово ориентираните продукти. Което доказва, че все повече български клиенти връщат доверието си към качествените родни продукти.

Затова при производството на всеки продукт ние се обръщаме към корените на българските традиции. Прилагаме изчистена и опростена автентична рецепта с натурални съставки.

Лидл България работи не само по български, но и по немски стандарти за качество. Как се отразява това на партньорството ви с веригата?  Какви изисквания за качество трябваше да покриете?

Предприятието за производство на конфитюри на ЦИМА е сертифицирано по ISO 9001-2008, HACCP, IFS- 6 high level. Една от практиките на Лидл България е, че външен независим одитор, оторизиран от Lidl, има право по всяко време да дойде на проверка в производството.

До 30 мин. от пристигането си той трябва да започне проверка на производството и системата по качество. Който се е занимавал с производство, разбира, че ако има слабости и лоши практики, е невъзможно те да се отстранят моментално.

Вече сме преминали няколко такива одита и за нас те са начин да открием и решим слабости и проблеми, за да постигаме до все по-високо ниво в нашето развитие и да предлагаме все по-добро качество на нашите клиенти.

Какви нови продукти да очакваме от Цима 99 през следващата година?

Имаме много нови идеи. Предполагам, че през следващата година някои от тях ще се превърнат в продукти и се надявам да успеем да ги реализираме в търговската мрежа и да изненадаме приятно нашите клиенти. 

Всичко по темата Прогнози за 2018 г.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg