Може и да не го осъзнавате, но навиците ви на работното място могат да направят така, че да изглеждате наистина непрофесионално.

За да открият кои навици не се харесват от колегите и шефовете, от Business Insider са разговаряли с Росалинда Оропеза Рандал, експерт по етикет и автор на няколко книги.

Вижте няколко от най-тежките и прекалено често срещани прегрешения и какво може да се каже за всяко от тях:

Хвалене

Когато се гордеем с някакво постижение или пък ни се е случило нещо добро, е естествено да искаме да споделим новината с другите, казва Рандал.

Споделянето обаче лесно може да се превърне в хвалене, ако продължавате и подължавате да говорите, разказвайки на всеки с надменен тон.

Закъсняване

Професионализмът изисква да пристигате навреме на работа, готови да вършите това, което се очаква от вас, казва Рандал. Компанията не ви е търсила, за да ви натресе тази работа.

Закъсняването за срещи показва, че не уважавате нито колегите си, които са дошли навреме, нито пък организатора на срещата.

Мърляч сте

Независимо дали става въпрос за бюрото или за тоалетната, да си известен като мърляча на офиса не е комплимент, казва Рандал.

Когато запушвате мивката в офиса и оставяте боклуците си навсякъде, кой очаквате да чисти след вас?

Ако оставяте бъркотия след вас, това е признак за липса на отговорност или арогантност и незрялост, казва Рандал.

Вижте още: 7 важни правила за кухнята в офиса

Прекаленото оплакване

Може да има моменти, в които всеки изпитва желанието да се оплаче от шефа, от колега, от задача, но оплакването само ще направи така, че да изглеждате като непрофесионалисти, казва Рандал.

Още по-лошо е, ако се оплаквате всеки ден още от момента, в който дойдете на работа. Не след дълго хората просто ще започнат да ви избягват.

Лоша хигиена и външен вид

Лошата хигиена и лошото облекло просто казват “Не ми пука” и са сигурен начин да отвратят тези, които са около вас.

Шефът ви може да започне да се чуди дали тези ви навици не се простират и до работата и може да ви пропуснат за повишение или пък да не ви канят на фирмени събирания.

Да казвате, че няма да дойдете на работа, защото сте болни, когато всъщност не сте

Помните ли онази фраза, че в половината живот просто трябва да се появиш?

Няма да заслужите повишението, ако се обаждате, че ще отсъствате, защото сте болни, на всеки няколко седмици.

Показването на признаци на нервност

Дрънкането на ключовете, клатенето на крака, постоянното проверяване на телефона, гризенето на ноктите - списъкът с подобни признаци на нервност продължава и може дори да не осъзнавате, че правите всичко това, казва Рандал.

Тези навици могат не само да разсейват останалите, но и да бъдат индикация, че ви е скучно. Това как възприемат един човек е неговата реалност, казва Рандал.

Не внимавате по време на срещи

Има си причина писането на съобщения на телефона, докато шофирате, да е незаконно. Невъзможно е човек да се концентрира напълно върху няколко неща едновременно.

Писането на съобщение, сърфирането в мрежата, изпращенето на имейли - ако правите някое от тези неща по време на срещи, това показва на всички присъстващи, че не внимавате.

Прекъсване

Грубо е да прекъсвате хората. Когато го правите, това показва на останалите, че нямате никакво уважение, преценка или търпение, казва Рандал.

Включването в разговора може да ви донесе точки, но ако го правите в неподходящо време, може и да ви вземе точките.

Продажбата на разни неща

Изглежда, че във всеки офис има по някой, който постоянно продава нещо. Това може да ви изграе лоша шега, според Рандал.

Заливането на колегите ви с продукти, които имат нужда от финансиране или с благотворителни каузи, е непрофесионално, нежелано и задължаващо, казва тя.

Прекалено шумни сте

Независимо дали пускате музика силно, докато другите се опитват да работят или водите разговори, които целият офис може да чуе, вашите колеги вероятно ви считат за едно от най-дразнещите неща, които ги разсейват.

Вижте още: Какъв тип дрехи могат да съсипят кариерата ви

Използвате нецензурни думи

Използването на нецензурни думи или спорен език е не само лош навик, но на много бизнес места все още е считано за непрофесионално и може да ви отведе в отдел Човешки ресурси.

Използването на нецензури думи показва на другите, че не сте способни да се справяте спокойно със ситуацията и това може да накара колегите ви да се обръщат към само в крайни случаи при напрегнати ситуации.

Водите лични разговори по телефона цял ден

Говоренето с приятели или писането на съобщения в работно време може да е против политиката на компанията, казва Рандал.

Можете да го правите в почивките си, но въпреки това тази кореспонденция трябва да бъде извън офиса и дори не и в столовата.

Никога не заете дали шефът ви няма да влезе за един бърз разговор. Какво ще види или ще чуе тогава?

Участвате в лагери и групички в офиса

Може би новият в офиса, който мирише на френска супа с лук, не е сред любимите ви. Това не е причина да бягате всеки път, когато ви помоли за помощ.

Най-добре е да сте приятелски настроени към всички. Така ще ви възприемат повече като отборен играч, а това ще покажете че имате способности да ръководите.