Хората се саботират по много начини. Чрез липса на самоувереност, невъзможност да приемат грешките си и в резултат на навика им постоянно да отлагат.

За да се предпазите от това вредно поведение, развийте няколко антисаботиращи навици.

Те са ключови за успешното израстване като личност, но не са лесни за усвояване.

1. Синдром на измамника
„Аз не заслужавам този успех, аз съм измамник“. Това е мисъл, която спохожда много успели лидери. За да се предпазите и да не парирате своята способност да бъдете лидери, винаги си напомняйте трудностите, с които сте се сблъскали и сте преодолели, за да стигнете там, където сте днес.

2. Работохолизъм
Лидерите често изпадат в капана на един навик, който ги саботира. Те работят твърде много. Смятат, че трябва постоянно да работят, тъй като са предприемачи.

Забравят що е то почивка и възстановяване. Работа и почивка – тези две неща са еднакво важни. Как да преодолеете работохолизма си? Планирайте в календара си часовете за почивка.

3. Не признавате, че грешите
Това е всеобщ проблем. Мнозина правят грешка и отказват да признаят, че е така. Вместо да приемат истината, те я отричат. Резултатът е двойна грешка.
Човекът, който наистина расте в бизнеса и като личност, използва грешките като уроци. Показателно е как минаваме през моментите на провал.

4. Отлагате
Лесно е да си кажете – „има време, всичко ще е готово накрая“. Когато използвате и последните минути до изтичането на краен срок, вие се отказвате от ценно време, през което може да прегледате за грешки.

5. Хвърляте вината върху другите
Когато прехвърляте вината на другите, вие спъвате личностното си развитие. Често може да чуете някой да обвинява всеки друг, но не и себе си, че не е успял. Да, понякога не всичко зависи от вас. Безотговорно е обаче да вините само външните обстоятелства.

6. Измисляте си извинения
Когато нещата не се случват по планирания начин, винаги ще се намери поне една причина, с която да го обясните. Обвиняването е бариера пред решението. Поемете отговорността за провала, позволете си да идентифицирате проблема и да го разрешите. Така той няма да бъде пречка повече.

7. Взимате емоционални решения
Много бизнес лидери влагат твърде много емоции. По този начин те се ограничават, изпускат възможността да изградят продуктивни сътрудничества, благодарение на които бизнесът им ще се разрасне.

8. Споделяйте нагласите си
Много предприемачи споделят своите мисли и разсъждения с експерти. Дотук добре. Лошо е обаче, когато започнат да вярват сляпо на оценката им. Важно е да споделяте своите идеи и нагласи, но правете двойна проверка на обратната връзка, която получавате.

9. Нямате визия за бъдещето
Самосаботиращ навик е да мислите само за тук и сега.

10. Недоверчиви сте
Ако сте лидер, вероятно сте стигнали до тук с упорит труд. Лесно е да паднете в капана „ако искам да бъде направено перфектно, трябва аз да се заема“. Тази нагласа е отличен начин да се докарате до „прегаряне“.

Съветите на Бъфет: Как да направите първия си милионЛегендарният инвеститор Уорън Бъфет е идеален модел за подражание, независимо дали сте начинаещ инвеститор или вече преследвате финансово могъщество

11. Нямате режим
Дневният режим ви помага да следите изкъсо изпълнението на задачи. Например, без никакъв режим може да се озовете в ситуация, в която бягате през глава към хранителния магазин, тъй като сте останали без никаква храна у дома. Може дори да забравите за важни срещи, плащането на сметките и т.н.

12. Не планирате
Полезно е да не планирате свободните си от работа дни. Не бива обаче да оставяте нещата на самотек, когато става дума за бизнес. Уверете се, че имате план за това, което искате да постигнете, вашите бъдещи цели, предизвикателствата, които ви предстоят през годината.

13. Липсва ви фокус, когато правите нещо
Инсталирайте приложенията на социалните мрежи на телефона ви, ако те са причината да губите фокус. Всяко едно нещо, което ви разсейва, саботира успеха ви.

14. Губите интерес
Популярен начин да се самосаботирате е да продължите борбата, въпреки че отдавна сте загубили интереса си към бизнес идеята.

15. Перфекционизъм
Ще бъдете ли запомнени с имейла, за който сте посветили 20 минути писане? Дали си заслужава да го пренаписвате? Става дума за инстинкт, когато се опитваме да дадем най-доброто от себе си.

Ако занижите критериите по отношение на определени задачи, може да си освободите доста време, което да инвестирате в по-важни дела.