19-годишна печели стотици хиляди, като кръщава китайски бебета

4903
19-годишна печели стотици хиляди, като кръщава китайски бебета

© YouTube

Боу Джесъп е като всеки друг британски тийнейджър, с изключение на едно нещо — тя печели стотици хиляди долари и финансира висшето си образование, като дава имена на китайски бебета.

19-годишната Джесъп си създава репутация като основател и главен изпълнителен директор на Special Name - уебсайт, проектиран, за да предоставя на китайските родители културно подходящи английски имена за техните бебета.

Джесъп е вдъхновена да стартира този бизнес през 2015 г., когато е едва на 15 г. Шест месеца по-късно тя вече е спечелила 60 000 долара от кръщаването на 200 000 бебета. От тогава е дала имена на общо близо 678 000 деца и е генерирала приходи от над 400 000 долара.

Цялото това нещо обаче е в резултат на “случайна среща,” разказва младият предприемач пред CNBC.

По онова време Джесъп пътувала с баща си в Китай, когато един от неговите бизнес партньори, на име г-жа Уанг, я помолила да й помогне, за да определи име за тригодишната си дъщеря.

“За мен бе чест и бях изненадана,” казва Джесъп. “Изглеждаше като нещо наистина важно.”

В желанието си да избере “подходящо” име, Джесъп помолила Уанг да сподели малко повече за надеждите, които има за дъщеря си. Преди всичко, казала Уанг, тя искала хората да се изненадват от нещата, които дъщеря й може да постигне.

Затова, след като обмислила внимателно, Джесъп предложила името “Елиза,” вдъхновено от героинята от музикалната комедия “Моята прекрасна лейди”.

Уанг останала много доволна, според Джесъп, и продължила да й обяснява колко важно е за китайците да имат английско име.

В Китай всички бебета получават китайско име, което се състои от два или три символа с внимателно изградено значение. Много китайци обаче смятат, че е по-лесно да контактуват с английско говорящи хора, ако имат и западно име.

Обикновено те сами си избират тези имена или пък ги получават от учителите. Поради езиковата бариера и интернет цензурата в Китай обаче, способността да се търсят такива имена може да бъде ограничена, което често води до злощастни и понякога комични имена, казва Джесъп, като по време на презентацията си за TED през 2017 г. дава за пример “Ролекс Уанг” и “Гандолф Ву” .

“Хрумна ми, че ако г-жа Уанг има нужда от тази услуга, тогава може би това важи и за други родители,” казва Джесъп.

През 2015 г. приключи продължилата десетилетия политика на едно дете в Китай, която ограничаваше много семейства да имат само по едно дете. До 2016 г. раждаемостта в страната нараства със 7.9%, до 17.86 милиона.

“Мислех, че ако помогна с избора на имена, това може да се окаже доходоносно,” казва Джесъп.

Така се ражда Special Name.

Раждането на бизнеса

За да доразвие идеята си, Джесъп решава да пусне уебсайт на китайски език, който може да умножи нейния процес на избор на име за много хора едновременно.

Така, след като се връща във Великобритания, Джесъп взима назаем 1 500 паунда (около 1 980 долара) от баща си и наема програмист, който да направи сайта.

Междувременно, в свободното си време тя се заема да напълни базата данни на сайта с над 4 000 имена на момчета и момичета, приписвайки на всяко от тях по пет характеристики, които, според нея, най-добре представляват това име, като честен и оптимист.

Джесъп твърди, че процесът би “трудоемък” отначало, но впоследствие алгоритмите са поели по-голямата част от работата по избирането на имена.

“Много хора ме питат как имам време да кръщавам всичките тези бебета,” казва Джесъп. “Също както Google има време да търси всичко за всички едновременно, така и аз използвам алгоритъм. ”

Уебсайтът работи, като приканва посетителите да изберат пет характеристики от списък от 12, които биха искали най-много тяхното дете да въплъщава. След това алгоритъм избира три имена по пол, които отговарят на тези пет характеристики.

След това потребителите получават възможност да споделят трите предложения, които получават с техни близки и познати (на сайта има директен линк към китайското чат приложение WeChat), за да им помогнат да направят окончателния избор и за да избегнат каквито и да било “културни грешки.”

Процесът отнема едва три минути.

“Предлагам три подходящи имена, от които родителите да избират и ги насърчавам да включат близки и познати във вземането на решение,” казва Джесъп.

Първоначално тя предлагала услугата безплатно. След като обаче кръщава 162 000 бебета, тя въвежда такса от 60 пенса (79 цента).

Сайтът е дал имена на около 678 000 бебета. По изчисления на CNBC това означава приходи в размер на 309 557 паунда (около 407 443 долара).

Джесъп казва, че е използвала тези средства, за да плаща висшето си образование, да инвестира в имоти и разбира се, да върне заема на баща си - с лихви.

Що се отнася до уебсайта, той до голяма степен действа самостоятелно, като е необходим единствено малък екип в Китай, който се занимава с техническата поддръжка.

“Обновявам базата данни всеки месец, но бизнесът е напълно автоматизиран, което ми позволява да се концентрирам напълно върху обучението си,” казва Джесъп, която следва социална антропология в London School of Economics.

Тя в момента води преговори с компания, която споделя нейната визия за Special Name и иска да купи сайта. Междувременно планира да използва опита си и за други бизнес начинания.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Сенко
# 0
14:03 | 23 March 2019
Браво на това момиче. Много българи също трябва да и плащат за добри имена на децата си, а не както сега половината население се казва Георги, Иван, Мария и Гергана, а най-тъпите хора кръщават децата си Ферхунде, Версачи, Селесте, Лоренцо и т.н. Тъпите хора нямат въображение.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

По-спокойни за утрешния ден с новия ипотечен кредит на БАКБ

„Лихвите се вдигат, Вашата-не“ е посланието на новия кредитен...