Има много психологически трикове и невро-лингвистични съвети за влияние върху другите, а ако потърсите ще намерите и стотици книги и статии, написани за тях.

Много от тези трикове помагат не само да манипулираме хората, но и да избегнем измами. Но има ли съвети, които непрофесионалистите могат да използват ежедневно?

Отговор на този въпрос дават от Bright Side. Те се допитват до Reddit, където хората с напълно различни професии споделят прости психологически трикове, които работят.

Ето няколко от тях.

Никога не започвайте въпрос – молба към някого с думите "Можеш ли ..." По този начин той ще мисли, че това е теоретичен въпрос. Например, не питайте "Можете ли да се обадите на съседите", защото отговорът "Да" ще означава "Да, теоретично бих могъл." Така че, преформулирайте скритата си молба "Моля, обадете се на съседите".

Ако искате някой да се почувства неудобно или некомфортно, погледнете в средата на челото му по време на разговора.

Ако някой, с когото говорите, се опитва да избегне отговора на въпрос, просто направете пауза в разговора, като все още гледате в очите му. Той ще се чувства неудобно и ще продължи да говори и дори може да даде повече подробности или да каже истината (ако ви лъже), мислейки, че вашето мълчание и видът ви са знаци, че вече знаете всичко.

Ако искате да изградите връзка с някого (например на работното място), помолете този човек да ви разкаже/обясни нещо, дори ако знаете отговора. Това ще подобри отношението му към вас.

Когато задавате въпрос, примигвайте нежно. Най-вероятно ще получите утвърдителен отговор. Бъдете внимателни: този трик често се използва от служителите на ресторантите, за да накарат клиентите да купят повече храна.

Ако просто кажете на някого, че не можете да направи нещо, той ще се опита да докаже, че грешите.

Ако започнете да кимате малко по време на разговор, човекът, с когото говорите, ще бъде по-внимателен към думите ви, без дори да разбере защо.

Ако харесвате дадена оферта, но искате да получите повече, преструвайте се, че сте малко разочарован. Този трик работи, за да получите по-висока или ниска цена, според случая.

В момента, в който звънне будилникът, трябва да станете, да свиете юмруци и да викнете "Да", сякаш сте футболист, който току-що е вкарал гол. Това е странно, но ще ви даде усещане за свежест и ще ви позволи да се събудите по-лесно.

Ако винаги се притеснявате дали вратата е заключена, ютията е спряна или дали сте забравили нещо у дома, казвайте някаква абсурдна фраза, когато правите тези неща. Например, казвате "зелен заек" и изключвате ютията, или "депресиран рак" при заключване на вратата.

Следващия път, когато се чудите за вратата, ще се сетите за абсурдната фаза и ще се успокоите.

Ако някой се опитва да ви накара да участвате в спор или скандал, кажете му нещо хубаво. Това ще го подлуди.

10 мита за мозъка, в които всички вярвамеМозъкът е изключителен комплекс от около 100 милиарда неврони

Ако работите в екип и имате мързелив член на екипа, не му давайте задачи с думите "направи това". Заменете го със "започни с това". Психологически ще изглежда, че има по-малко работа, защото трябва да започне с нещо малко. И тогава, след като го направи, използвайте думите: "Много добре. Продължавай". В този случай има голяма вероятност той да завърши успешно задачата, защото ще изглежда, че има по-малко работа.

Ако трябва да говорите публично, не забравяйте да вземете бутилка вода с вас. Ако забравите текста, отпийте няколко глътки и никой няма да забележи причината за паузата.

Ако някой ви гледа в метрото натрапчиво, погледнете обувките му, без да отмествате поглед. Това ще го подлуди.

Ако наистина се притеснявате всеки път, когато видите някой, когото познавате, в крайна сметка този човек също ще се притеснява всеки път, когато се срещате.

Ако имате проблем с някого, но не искате да го обвинявате в нещо пряко, променете начина, по който говорите. Например фразата "Не си затворил прозореца" трябва да бъде заменена с "Прозорецът е оставен отворен".

Ако не сте се наспали, не го мислете, а си повтаряйте, че сте спали здраво и дълбоко. Това звучи странно, но ако сте напълно сигурни в думите си, то ще работи 100%.

Хората си спомнят какво се е случило в началото и в края на деня. Нещата, които са се случили между тези две точки във времето, са неясни. Така че, когато обсъждате времето, за да направите интервю за работа, изберете много рано или много късно, за да сте сигурни, че работодателят ще ви запомни измежду всички останали кандидати.