20 от най-умните неща, които Джеф Безос е казвал през годините

8408
20 от най-умните неща, които Джеф Безос е казвал през годините

© Twitter

Когато става въпрос за писма до акционери, няма по-популярни от тези, които Уорън Бъфет изпраща до акционерите на Berkshire Hathaway.

Това е съвсем оправдано, тъй като Бъфет е считан за най-великия инвеститор в света от мнозина, а неговата мъдрост лесно може да бъде асимилирана от всеки.

Има и един друг основател и главен изпълнителен директор на компания, която е сериозна конкуренция на Бъфет в това отношение. През последните 20 години основателят на Amazon Джеф Безос също е споделил голяма доза мъдрост, която може да бъде полезна на всеки.

Вижте 20 от най-умните неща, които Безос е казвал в писмата си до акционерите през годините.

1997 г.: Фокусираме се върху дългосрочния план

Още от самото начало Безос дава ясен знак, че ще пренебрегне традиционния подход на Уолстрийт и ще се концентрира в супер дългосрочен план:

"Заради нагласите ни в дългосрочен план, ние можем да вземаме решения и да преценяваме нещата по-различен начин от някои компании. Ще продължим да вземаме инвестиционни решения, съобразени с водещата ни позиция на пазара в дългосрочен, а не в краткосрочен план. "

1998 г.: Ето как се наемат хора

Този цитат е малко извън контекста на останалите, но въпреки това предлага поглед върху това как Amazon наема на работа някои от най-големите умове в края на 90-те:

"Когато провеждаме срещите си, на които обсъждаме наемането на нови служители, ние молим хората да обмислят три въпроса, преди да вземат решение:

Ще се възхищавате ли на този човек? ...

Този човек ще повиши ли ефективността на групата, към която се присъединява? ...

В какви измерения този човек би могъл да бъде суперзвезда?"

1999 г.: Това е най-лошото положение, в което електронната търговия някога ще се намира

Сега може да изглежда очевидно, но Безос много ясно предвижда как ще се промени електронната търговия с времето.

"Настоящето преживяване, свързано с електронната търговия, е възможно най-лошото, но нещата ще станат толкова по-добри.“

2000 г: Учим се от грешките си

Подобно на всички онлайн интернет компании, Amazon също е засегната от спукването на технологичния балон. Безос признава, че той също се бил увлякъл:

"В рестроспекция ние значително подценихме с колко време ще разполагаме за навлизането в тези категории и подценихме колко трудно ще бъде за компании, които развиват дейност в една категория, да постигнат необходимите мащаби, за да успеят."

Безос трябва да харчи по 28 млн. на ден, за да не става по-богатОт началото на 2018 г. Безос е добавил 53.5 млрд. долара към своето състояние.

2001 г: Ето защо започнахме да намаляваме цените

От 2001 г. компанията започва да намалява цените на продуктите. Обяснението на Безос:

"Фокусирането върху намаляването на разходите ни позволява да си позволим да намалим цените, което пък предизвиква растеж. Растежът разпростира фиксираните разходи върху повече продажби, намалявайки разходите на продукт, което пък прави възможно повече намаления на цените. Клиентите харесват това, а то е изгодно и за акционерите. Моля ви, очаквайте да го повтаряме."

2002 г.: Може и вълкът да е сит, и агнето да е цяло (ниски цени и добро клиентско обслужване)

"Една от най-вълнуващите ни особености е слабо разбрана. Хората виждат, че сме решени да предлагаме едновременно клиентско обслужване на световно ниво и най-ниските възможни цени, но за някои тази двойна цел изглежда парадоксална, ако не направо донкихотовска."

2003 г.: Да се върнем на дългосрочното мислене

Безос често се връща на мисленето в дългосрочен план. Тук той обяснява разликата между "собствениците" на акции на Amazon и "наематели."

"Собствениците са различни от наемателите. Познавам двойка, която отдаде къщата си под наем и семейството, което се нанесе, закова коледната си елха за пода, вместо да използва стойка ... Нито един собственик не би бил толкова късоглед. По подобен начин, много инвеститори са на практика краткосрочни наематели, променяйки портфейлите си толкова бързо, че на практика просто наемат акциите, които временно "притежават.""

2004 г.: Свободният паричен поток е по-важен от печалбите

Примерът, който Безос използва, е малко преувеличен, но той дава идея за компания, която може да генерира невероятни печалби на хартия и въпреки това да губи пари, когато става въпрос за средства в банката.

"Една компания всъщност може да навреди на акционерската стойност при определени обстоятелства, ако увеличава печалбата си."

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg