7 от най-честите трикове, които супермаркетите ни прилагат

1983
7 от най-честите трикове, които супермаркетите ни прилагат

© Pixabay

Супермаркетите искат да ни предоставят най-добрите сделки, с което да спестим пари. Те просто ни предлагат това, което е най-доброто за нас, нали? Всъщност, това не е точно така.

Въпреки предлаганите отстъпки, това е един огромен бизнес, чийто приоритет е да харчим колкото се може повече. Ето защо те ползват различни психологически похвати, с които да ни задържат по-дълго в магазините, а оттам и да харчим повече пари.

Психологът Пако Андърхил пише в своята книга „Какво искат жените: Науката на женското пазаруване“, че всъщност 50% от нещата, които сме сложили в количката ни, въобще не сме възнамерявали да купуваме при влизането ни в магазина.


Но как така отиваме в супермаркета за мляко и хляб, а излизаме с толкова продукти, колкото са достатъчни да нахраним цялото семейство за няколко дни напред?

Всъщност, супермаркетите разполагат с доста трикове, които често прилагат. Днес ще ви представим най-популярните, както и ще ви посочим как можете да пестите пари, въпреки тях.

1. Забавете темпото

Запитвали ли сте се защо част от супермаркетите пускат класическа музика в магазините си? Това е така, тъй като те искат да забавят пулса ни, а също така и да ни задържат колкото се може повече време около щандовете.

Не вярвате ли? Професор Роналд Милиман е изчислил, че магазините, в които има пусната класическа музика, отчитат ръст на продажбите си с 40%.

Университетът Бангор пък е установил, че след 23-а минута вече взимаме емоционални решения, а не логически, а след 40-а минута мозъкът ни отказва да мисли рационално.

Решението: Пазарувайте възможно най-бързо, за да спестите пари. Най-добре ще е дори да слушате музика от телефона си и да се отправите към касите само след няколко минути.

2. Специалните оферти

Промоции 2 за 1, 3 на цената на 2, или пък 10 броя за 10 лева. Всички сме виждали тези „страхотни оферти“, но част от тях, всъщност, не са толкова добри. Британската асоциация на потребителите е установила, че 10% от промоционалните оферти са по-скъпи, ако пресметнем цената за 1 брой. Смята се, че 37% от хората просто пазаруват, без да изчисляват цената на 1 брой от съответния продукт.

Решението: Имам ли, всъщност, нужда от толкова продукти?

Купувайки 3 броя от даден промоционален продукт, вие харчите повече, нали? А имате ли нужда от тези 3 броя? Добре ще е да използвате калкулатор, ако не можете да пресметнете на ум цената за 1 брой.

3. На нивото на очите

Имате хубави очи, да. Супермаркетите са на същото мнение.

Това е така, тъй като те поставят продуктите, които искат да купите, на нивото на очите. Промоционалните предложения са разположени или най-горе, или най-долу на рафта.

А забелязали ли сте как около касата дъвките и дъвчащите бонбони са на нивото на очите на децата ни? Разбира се, че те няма да пропуснат това предложение.

Решението: Оглеждайте се

Огледайте целия рафт, преди да купите даден продукт. Има ли от същия продукт, но на промо цена?

Как изкуственият интелект може да ни накара да пазаруваме повече?Все по-често списъците за пазаруване, които хората си правят на лист хартия, вече са предварително известни на супермаркетите, които те посещават често

4. Гладът

Не само, че супермаркетите искат да забавят темпото ни, но те искат и да се почувстваме гладни. Защо ли? Защото гладните хора пазаруват повече. Когато усетите миризмата на топъл хляб или на храните на топлия щанд, вие ще похарчите няколко лева повече, отколкото ако сте сити.

Решението: Винаги посещавайте супермаркет, след като сте се нахранили. По този начин ще спестите доста пари.

5. Количките за пазаруване

Прекалено големите колички за пазаруване също не са случайност - умишлено подтикват към повече покупки. Количките са изобретени през 1938 г. от Силван Голдман, като целта им е да поставяме повече продукти в тях.

Маркетинг консултатът Андрю Линдстьом е установил, че тези, които ползват колички, всъщност, купуват с 40% повече спрямо останалите хора в магазините.

Решението: Пазарувайте без количка, или в краен случай със собствен плик или пазарска кошница

Как се организира най-големият онлайн шопинг маратон в света?Три милиона служители, подпомогнати от 4 000 самолета и кораба, се готвят за „Деня на самотните сърца“ в Китай

6. Нарязаните храни и готовата храна

Да, наистина ни улесняват доста, защото ни пестят най-вече време. Нарязаните колбаси, плодове или зеленчуци, всъщност, са доста по-скъпи от същите, които са в цял вариант. Да, знаем, че готвенето не е за всеки, но пък цената на готовата храна може да е с до 5 пъти по-висока от тази, която ще приготвим вкъщи.

Решението: Гответе и режете продуктите си сами. По този начин храната ви ще е и по-свежа, а може би и по-вкусна.

7. Лабиринтът

Случвало ли ви се е да влезете в магазина за хляб, мляко или боб, а да излезете със сметка за поне 20 лева? Да, супермаркетите искат да обиколите, за да може да си харесате и други продукти.

Самото разположение на щандовете под формата на лабиринт ни задържа повече време в магазина, а това ни кара... Да, точно така – да харчим повече.

Решението: Използвайте списък и се придържайте към него 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg