Технологиите напреднаха толкова много, че в днешно време позволяват на компаниите да увеличават размерите си както никога досега. Малки групи от хора могат да оказват голямо влияние. Екип от пламенни иноватори може да промени живота на милиард хора за миг.

Неколцина предприемачи използваха технологиите, за да създадат мултимилиардни компании, които промениха света завинаги.

Вижте няколко от техните прозрения за успеха, подбрани от Entrepreneur.com:

1. Поемайте рискове, но ги смекчавайте.

Почти всичко, което сър Ричард Брансън, основател на Virgin Group, е правил, е включвало големи рискове. Той обаче ръководи империята си Virgin Group като конкурентна екосистема, позволявайки на някои компании да продължават да съществуват, на други да умират, докато винаги експериментира без край.

Той бързо налага идеите си и бързо слага край на неуспешните си начинания. Брансън е известен с това, че е основал множество компании, както и че е закрил бързо тези, които не са успели.

Вижте още: Трима милионери предприемачи, за които вероятно не сте чували

Брансън разбира, че смекчаването на риска е от съществено значение.

„Основаването на авиокомпания бе много смело и мащабно решение“, казва Брансън за Virgin Airlines. От Boeing обаче му позволяват да върне взетия самолет след 12 месеца.

"Това означаваше, че мога да тествам водата, да видя дали хората харесват авиокомпанията," казва той. "Ако нещата не потръгнеха, това нямаше да срине всичко останало."

"Щях да мога да гледам шефовете на моята звукозаписна компания в очите и щяхме да си останем приятели, защото нямаше да изгубят работата си."

"Предприемайте смели ходове, но правете така, че винаги да има изход, ако нещата не потръгнат”, съветва Брансън

2. Повтаряйте бързо и експериментирайте, докато нещата не станат както трябва.

Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос е зает човек. Той не се итересува от малките промени в посоката или от вежливия тон. Той иска да внася мащабни промени, възползвайки се от мисленето на потребителите в дългосрочен план.

Безос също така разбира, че единственият начин наистина да успееш е като експериментираш. Той знае, че този подход обикновено води и до зрелищни грешки. "Провалът върви ръка за ръка с изобретенията. Той не е по избор," пише Безос в писмото си до акционерите на Amazon през 2014 г.

Служителите на компанията вярват в това, че „човек трябва да се проваля отрано и да повтаря, докато нещата не се получат," добавя Безос.

Вижте още: Любимите въпроси за интервю за работа на 14 известни предприемачи

"Когато този процес действа, това означава, че провалите ни са относително малки," пише Безос. "Повечето експерименти могат да започнат в малки мащаби."

"Когато обаче попаднем на нещо, което е наистина от полза за клиентите, ние удвояваме усилията с надеждата да го превърнем в още по-голям успех,” казва Безос.

3. Нека страстта и целта да ви движат.

Нищо не е по-важно от страстта и целта за Илон Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla, Space Exploration Technologies и SolarCity.

“Не съм влизал в ракетния бизнес, автомобилния бизнес или бизнеса със слънчева енергия, мислейки, че това е страхотна възможност," казва Мъск.

"Просто си мислех, че за да променя нещата, трябва да се направи нещо. Исках да окажа влияние. Исках да създам нещо, което е значително по-добро от всичко преди това.”

4. Мислете дългосрочно.

Астро Телър от Google X разказва как си представял, че вкарва машина на времето в офиса на главния изпълнителен директор на Google Лари Пейдж, включва я, за да покаже как работи, след което шефът му го пита няма ли да е по-добре да не използва електричество?

Това е пример за мащабите на мислене на Пейдж, което, според Телър, е да направиш нещо 10 пъти по-добро.

"Винаги се опитваме да се концентрираме върху дългосрочни периоди," казва Пейдж. "Когато за първи път разглеждахме YouTube, хората казваха, че никога няма да правим пари от това, но сме го купили за 1.4 млрд. долара и че сме луди.'"

"Бяхме в разумна степен луди, но това беше добър залог," казва Пейдж, отбелязвайки ръста на приходите на YouTube.

Ето какво казва Пейдж: "Нашата философия е, че нещата, които хората използват често, са наистина важни за тях и мислим, че с времето могат да се правят пари от тези неща.”

5. Наблягайте на подхода, ориентиран към клиентите.

Отдадеността на Брансън към забавленията е свързана с неговите клиенти и пламенни фенове. Нетният ефект е бизнес стратегия, базирана на експерименталния подход, насочен към клиентите. Ако Брансън смята, че определена услуга може да бъде от полза за неговите клиенти (и да е забавна), той я изпробва.

“Ако не подхождаш с ориентация към клиента, може да създадеш нещо прекрасно, но няма да оцелееш," казва Брансън.

"Става въпрос за това да изпипваш всеки детайл. Да управляваш авиокомпанията си като луксозен ресторант – такъв, в който собственикът е там всеки ден," добавя той.

"Virgin Atlantic започна с един самолет," казва Брансън. "На хартия не трябваше да сме оцелели, но тъй като сме ориентирани към клиента, хората летят с нас.”

6. Разширявайте възгледите си, като следите вероятностите.

Да мислиш във вероятности (да кажем, че една компания има 60% вероятност да оцелее) вместо детерминистично (ако направя A и Б, тогава ще се случи В) не просто ви пази от прекалено опростяване на нещата. Този тип мисловен процес защитава предприемача от вродения мързел на мозъка.

Мъск се опитва да разширява възгледите си, като мисли във вероятнoсти.

Вижте още: В колко часа стават CEO-тата?

Популярната дефиниция, че не може да правиш нещата по един и същи начин всеки път и да очакваш различни резултати е вярна само в силно детерминистична ситуация.

"Ако имаш ситуация, базирана на вероятностите, каквито са повечето ситуации, тогава ако направиш едно и също нещо два пъти, може да бъде доста смислено да очакваш различен резултат," заключава той.

7. Бъдете рационални оптимисти.

Лари Пейдж заявява по време на конференцията на Google I/0 през 2013 г., "не постигаме прогрес, като сме настроени негативно."

"Аз съм извънредно оптимистично настроен," казва той. "Убеден съм, че с каквито и предизвикателства да се заемем, те могат да бъдат разрешени с малко съгласувани усилия и добри технологии."

Според Пейдж работата на неговата компания е да направи света по-голям, а светът има нужда от повече хора да работят за това. „Трябва да имаме по-амбициозни цели", казва той.

"Светът разполага с достатъчно ресурси, за да осигури добро качество на живот на всеки. Имаме достатъчно суровини. Трябва да сме по-организирани и да действаме доста по-бързо."

8. Разчитайте на фундаменталните истини.

Мъск кара предприемачите да търсят директна, откровена и критична обратна връзка от страна на своите приятели. “Няма да е лесно, но е наистина важно човек да изисква негативна обратна връзка. Такава, която помага да реорганизираш възможно най-бързо това, което правиш грешно и да промениш курса," казва той.

"Обикновено това е нещо, което хората не правя," казва Мъск. "Те не променят курса достатъчно бързо и не се адаптират към реалността."

Често, според него, хората правят неща, защото "другите ги правят” или пък са забелязали някаква тенденция. Те виждат, "че всички се движат в една посока и решават, че това е най-добрата посока."

Понякога "това е правилно, но понякога ще паднеш направо в пропастта," казва Мъск.

Мислейки за фундаменталните истини, това те "защитава от подобни грешки,” заключава Мъск.