Изследователи от Университета Орегон стигнаха до извода, че онлайн инструментите могат да подобрят способността на децата да усвояват научни знания. Това се казва в списанието International Journal of Science Education.

Авторите на онлайн програма са разработили четири интерактивни урока, които са представили на 2300 учащи се и 71 учители в 13 средни училища в САЩ. Предварително учените оценили базовите знания на всички участници в експеримента.

Съгласно резултатите от тестовете, проведени след приключването на курса, учениците са усвоили 18% повече материал, свързан с математическите и техническите науки, и 15% по-добре разбират граматиката и лексиката на английския език.

При учениците, които продължили да учат по традиционните хартиени учебници, показателите са по-ниски: само 5% научена нова информация.

Изследователите са убедени, че тези резултати не могат да бъдат пренебрегнати.

Обикновено децата с усилие разбират точните науки, не могат да се справят в областта на технологиите, инженерството или математиката. А последните са доста перспективни и търсени професии в наши дни.

Онлайн уроците били структурирани така, че седящите встрани от монитора напълно бивали въвлечени в процеса на получаване на нови знания.

Това се случва по пътя на интерактивността: всички деца гледат видеото, играят развиващи игри, провеждат виртуални експерименти и в онлайн режим общуват със своите съученици.

На помощ идва и ясният интерфейс, показващите се уведомления, движещата се диаграма, а също така възможността да се пишат електронни бележки.

Този опит, смятат създателите на уроците, доказва, че съвременните технологии задължително трябва да се използват в процеса на обучение, особено когато става дума за сложни науки. Те не само са ефективно, но и могат лесно да бъдат интегрирани в ежедневния живот на учещите в гимназии.