Вие сред тези хора ли сте, които си тръгват от офиса точно в 5 часа всеки ден, без да погледнат в очите останалите по пътя си към вратата?

Ако е така, може би трябва да преосмислите нещата, които правите в края на работния си ден.

"Последните 10 минути на работния ви ден оказват сериозно влияние върху следващия ви ден в офиса," казва Лин Тейлър, трудов експерт и автор.

"Прекалено често нагласата е, че: 'Просто трябва да тръгвам!' или 'Планирането може да почака до утре сутрин, когато съм по-свеж,'" казва тя. "Отделяйки кратко време за планиране и за приятелско отношение в офиса, вие полагате основите на успешния утрешен ден. Така ще намалите напрежението за вас и останалите, когато се върнете на бюрото си на следващата сутрин."

Успелите хора си поставят за цел винаги да свършат две неща, преди да си тръгнат от работа:

1. Преглеждат календара си и задачите за вършене за следващия ден.

Според Майкъл Кър, който изнася бизнес речи по цял свят, човек трябва да върши тези двете неща заедно, за да има ясно представя как ще се развие утрешния ден.

"Има три причини, поради които това е от съществено значение," обяснява той. "Първо като си запишете всичко, което трябва да помните за утре, така прочиствате съзнанието си, което пък ви помага да си почивате в свободното време, без да мислите за работа.

Втората причина е че ви помага да визуализирате следващия ден — да направите мислена репетиция за това как ще се развие денят. И последно, това ви пести време на следващия ден — вече сте готови да се потопите направо в работата, без да ви се налага да отделяте време за планиране."

Тейлър също споделя мнението, че преди да хукнете към вратата в края на работния ден, трябва да отделяте време, за да прегледате събитията си за следващия ден. "Успелите хора проверяват календара си за следващия ден. Те се подготвят умствено и психически за максимален успех."

Проверявайки календара си за следващия ден, също така ви позволява да бъдете една крачка напред преди влизането в офиса, тъй като винаги има неочаквани събития и нови задачи, които изскачат всяка сутрин."Ако проявите активност на предната вечер, ще намалите притесненията и ще увеличите ефективността си на следващия ден, добавя тя.

2. Казват довиждане на екипа си.

Отделете време, за да се сбогувате подобаващо с всеки в екипа ви, казва Кър. "Ако не го правите, това може да бъде тълкувано като невъзпитано, а хората прекалено често просто си тръгват от работа, без да осъществят какъвто и да било контакт."

Този малък жест може да ви помогне да се чувствате по-обвързани с екипа си и да ви даде усещане за край на деня.

"Когато колега или шеф каже 'довиждане' на екипа, това има много по-голямо съдържание, отколкото повечето хора си мислят," казва Тейлър.

"Успелите професионалисти имат приятелско излъчване. Те са щастливи, уверени хора, които знаят, че екипът ще бъде ободрен, ако способства за по-ведра и човешка обстановка. Те също така осъзнават, че последните впечатления се пренасят и в следващия ден."

Без тази вежливост повечето служители, за съжаление, чувстват резервираност и дори притеснения. "В отсъствието на приятелска атмосфера, много неща могат да се объркат, защото когато нещата не вървят, мълчанието е често срещана реакция," казва Тейлър.

"За служителите е трудно да правят разлика между пропуск в благовъзпитанието и агресивното наказание. Да кажеш 'довиждане' коства малко усилие, което, ако е направено искрено (а не като робот), е от съществено значение за изграждането на екипа, мотивацията и производителността."