Много от нас са пътували с Boeing и са носили Adidas поне веднъж в живота си.

Марките са навсякъде около нас. Но как, всъщност, изглеждат хората, които дават имената си на тези огромни корпорации?

Оказва се, че Tiffany & Co. е приятно изглеждащ джентълмен, докато куклата Барби е кръстена на истинско момиче. Bright Side представя безликите хора, чиито имена знае целият свят.

Knorr

Тази марка е основана от Карл Хенрих Кнор през 1838 г. Първоначално той доставя цикория на кафе индустрията. След това започва да експериментира със сушене на зеленчуци и подправки, което води до пускането на пазара на първите инстантни супи в континентална Европа през 1873 г.

Harley Davidson

Когато Уилям Харли и приятелят му от детството Артър Дейвидсън започват да работят по модел на малък двигател през 1901 г., те не знаят, че ще се превърнат в основатели на голям производител на мотоциклети.

Прототипът на верижната рамка Harley-Davidson е сглобен в навес в задния двор на семейство Дейвидсън. Компанията се развива бързо и през 1905 г. те започват да продават мотоциклети.

Племето Чероки иска Jeep да спре да използва името муВождът на племето Чероки иска автомобилната марка да спре да използва името на племето върху своите модели

Fred Perry

Този бранд е основан от професионалния тенисист Фред Пери. Всичко започна в края на 40-те години, когато той и Тиби Вегнер - австрийски футболист, създават първата лента за коса. По-късно Пери и Вегнер създават своята версия на тенис риза.

Alexander McQueen

Това е английски моден дизайнер със седалище в Лондон, който преди работи като главен дизайнер на модната линия Louis Vuitton Givenchy. През 2004 г. той стартира собствена линия мъжки дрехи. В ранните си години работи в шивашки магазин, който създава театрални костюми. Александър използва много от идеите, които учи там, в бъдещите си колекции.

Vans

Марката, която произвежда скейт обувки и свързаните с този спорт облекла, е основана като малък магазин от братята Пол и Джеймс Ван Дорен, заедно с Гордън Лий. В деня на откриването компанията е произвела само три стила обувки. Те нямат артикули за продажба в склада си, но пък предлагат на клиентите си промяна.

През 1976 г. е създадено прочутото лого Off The Wall. Този жаргон е използван от скейтбордисти, правещи трикове в празни басейни.

Adidas

Адолф “Ади” Даслер е немски обущар, изобретател и предприемач, който основава една от най-популярните компании за спортно облекло - Adidas. Първоначално Адолф работи с брат си Рудолф, но през 1948 г. те се разделят и започват да работят самостоятелно. Между другото, Рудолф също е обущар и основа компанията за спортни облекла Puma.

Tiffany & Co.

През 1837 г. Чарлз Луис Тифани и неговият приятел от училище отварят първия си магазин, след като заемат пари от родителите си. Те продават канцеларски материали и подаръци, но по-късно включат в асортимента си стъклария, порцелан, прибори за хранене, часовници и бижута. През 1853 г. компанията е реорганизирана под името Tiffany and Company.

Boeing

В ранните си години Уилям Боинг не работи в авиацията, а продава дървен материал. По време на изложение в Сиатъл през 1909 г. той за първи път вижда пилотирана летяща машина и се увлича по самолетите. През 1916 г. Boeing започва бизнес с инженера Джордж Конрад Вестервелт и основава Pacific Aero Products Co.

Името на компанията е променено на Boeing Airplane Company на следващата година. В началото самолетите на Boeing транспортират само поща.

Barbie

Много хора знаят, че куклата Барби е кръстена на дъщерята на Рут Хендлър - Барбара. Но много малко знаят как изглежда тя, всъщност. Между другото, куклата има богата биография, която няма нищо общо с живота на Барбара Хендлър.

Lipton

Сър Томас Липтън винаги е имал предприемачески дух. Преди да се включи в търговията с чай, той работи като счетоводител, продавач от врата до врата и асистент в магазин за хранителни стоки. След като получава достатъчно опит, той отваря първия си магазин за провизии, а по-късно създава верига за хранителни стоки.

След това насочва усилията си към чая. Според сър Липтън тайната му за успех е да продава най-добрите стоки на най-ниски цени, да използва силата на рекламата и винаги да е оптимист.