Независимо дали се надявате да прогресирате в работата, или просто да изграждате добри взаимоотношения, е важно да знаете как работи вашият шеф — какво цени, какво уважава и какво не може да понася.

Създайте добри отношения с шефа си и не го дразнете, като избягвате следните 15 неща, подбрани от PopSugar.com:

1. Не закъснявайте, появявайки се с кафе в ръка. Ако се появите в офиса с 20 минути закъснение и кафе в ръка, вероятно това няма да се приеме добре. Ако времето не ви достига, пропуснете посещението за кафе преди работа и се възползвайте от кафемашината в офиса.

2. Не се обличайте неподходящо. Вашият шеф не иска да се чувства като ваши родител, така че няма да е във възторг, ако редовно се налага да ви прави забележки за облеклото. Спазвайте професионален тон и се придържайте към по-консервативното облекло.

3. Не изтъквайте постоянно своите постижения. Да се потупвате сами по гърба е нормално от време на време, но ако изтъквате всяко своя малка победа, това със сигурност ще подразни както колегите, така и шефа ви. Спестете хвалбите за годишния преглед и винаги изтъквайте постиженията си с цел, като например когато се договаряте за заплатата си.

4. Не казвайте, че ще "опитате" вместо, че ще "направите." Когато ви помолят да довършите нещо, това означава, че се очаква да го довършите. Формулирайте отговорите си внимателно, тъй като дори и малките неща могат да имат голям ефект. Вместо да казвате, "Ще се опитам да стигна до това," кимнете с глава и уверете шефа си като кажете, "Няма проблеми, ще се заема с него, след като приключа с това."

Вижте още: Дрескодът в офиса. Какво все още не може да носите?

5. Не задавайте лични въпроси. Шефът ви ще сподели лична информация за себе си, ако прецени, така че се въздържайте да питате за прекалено лични неща. Не забравяйте да спазвате професионални граници по време на разговор.

6. Не обсъждайте други служители. По-голяма част от информацията намира начини да стигне до различни места по различни канали, така че има голяма вероятност шефът ви да разбере за евентуални големи скандали от някой друг. Никой не обича клюкарката в офиса, а и ако издадете на шефа си тайните на някой друг, това ще говори повече за вас отколкото за другия човек.

7. Не отговаряйте на всички постове на шефа ви в социалните мрежи. Може да сте приятели Facebook, но това не означава, че трябва да "харесвате" всеки статус или коментар или всяка негова снимка. Поддържайте тези отношение на минимум, така че да не го ядосвате с почасови известия, който го уведомяват, че сте харесали още пет негови снимки.

8. Не оставяйте бюрото си неподредено. Повечето шефове не изискват работното ви място да е идеално чисто, но също така не очакват то да представлява планина от хвърчащи листа. Поддържайте бюрото си подредено, за да създавате усещане за отговорност и авторитет.

9. Не се оплаквайте за копирната машина. Факсът писука, интернетът е бавен, а водата в машината е прекалено топла. На вашия шеф не му пука, тъй като има много по-важни неща, за които да мисли. Свържете се с подходящия отдел за това или опитайте сами да оправите проблема.

10. Не крадете офис консумативи. Само защото в офиса има стаичка пълна с копирна хартия, това не означава, че трябва да натъпчете пакет или два в чантата си. Ще изгубите доверието на шефа си, ако крадете консумативи от офиса — кражбата си е кражба и шефът няма да повиши служител, за когото се знае, че краде от компанията.

11. Не игнорирайте телефонните обаждания и имейлите. Ако позволявате редовно на непрегледаните съобщения в телефона и в имейла си постоянно да се трупат, познайте, кой ще разбере за това? Вашият шеф. Когато не отговаряте, хората ще бъдат принудени да уведомят шефа и определено няма да кажат нищо мило за вас.

Вижте още: 9 признака, че имате лош шеф

12. Не предлагайте да помагате за всичко. Може да сте услужливи, а може да сте и досадни. Предлагайте помощ, когато е уместно, но не се престаравайте или рискувате да се покажете като подмазвач.

13. Не се подигравайте на лошите му навици. Първият път когато сте го подразнили за това, че е пропуснал закуската, той се е засмял. На 15-ия път обаче може би вече не е толкова забавно. Бъдете вежливи и ограничете сарказма до минимум, така че да избегнете неволната обида.

14. Не питайте за повишение преди да сте се подготвили. Добре е да знаете колко струвате и да поискате адекватно заплащане, но само ако подкрепите иска си с реални данни. Събирайте всяка положителна обратна връзка, получена през годината, така че когато се появи възможността да сте подготвени интелигентно да обсъдите повишение на заплатата.

15. Не мислете постоянно за работа, през цялото време. Вие сте човек, а същото важи и за шефа. Не бъдете като робот, който се появява в офиса, работи и си тръгва. Участвайте в разговори, пускайте шеги и не се страхувайте да се смеете. Забавленията имат място в офиса, така че си позволявайте да се наслаждавате на работата като в процеса показвате какъв човек сте.