Наскоро си свалих програма, която проследява как използвам интернет. Исках да разбера къде си прекарвам времето онлайн и как бих могъл да използвам това време по-ефективно. След две седмици отворих графиките, която отразяваха начина ми на използване на интернет, наред със списък, в който присъстваха всички адреси, които съм посещавал.

Бях шокиран, когато установих, че губя поне по 2 часа на ден просто така, лутайки се из онлайн пространството. Не бях оценил това време като толкова много между проверяването на пощата, кликането на линкове и пазаруването онлайн. С малко усилия мога да намаля пропиляното време, а също така и вие. Ето как:

1. Изяснете си ситуацията.
За да избегнете губенето на време, докато работите в интернет, е желателно да имате представа къде губите това време. Една проста програма, която следи работата ви там, ще свърши работа. Можете също така да си водите дневник.

Дръжте го до клавиатурата и записвайте къде ходите и колко време ви отнема. След седмица прегледайте сайтовете, в които влизате, и колко време прекарвате в тях. Направете още една крачка и класифицирайте сайтовете по типове - имейл, пазаруване, блогове, новини, социални мрежи и т.н. Определете към кой тип сте най-пристрастени.

2. Определете кога ще бъдете онлайн.
Вместо да се ограничавате от влизането в определени сайтове, просто определете конкретно време, в което можете да се отдадете на страстта си. Така ще намалите риска постоянно да я упражнявате.

Най-доброто време за сърфиране е рано сутринта. Така няма да губите от работното си време, а и рано сутрин всички сайтове се обновяват с нова информация.

Вижте още: 7 уебсайта за губене на време, които правят милиони

3. Дайте път на новините до себе си.
Да бъдете винаги информирани означава постоянно да сърфирате из интернет и то по различни сайтове, в зависимост от интересите ви. Четенето на новини за индустрии и за шоубизнес, например, може да не ви е по душа, но затова пък за мода - да.

За тази цел са измислени различни полезни инструменти като RSS или пък нюзлетъри. Абонирайте се на местата, където информацията ви допада като начин на поднасяне, интерпретиране и актуалност. Така ще ограничите възможността да бъдете разсеяни от неподходяща информация, ще получавате редовно актуални новини и освен това няма да си губите времето да ги търсите, те ще идват при вас.

4. Не попадайте в капана на постоянното изпращане на съобщения.
Има две основни грешки, които могат да провалят и най-доброто намерение - електронната поща и постоянно изпращане на съобщения. Лесно е да попаднете в капана им, като през минута рефрешвате пощата или пък социалната мрежа. Те не само отвличат вниманието ви със странична информация, но ви пречат да си свършите бързо и качествено работата си.