Почивката може да изглежда като някакъв лукс, но проучвания показват, че тя е необходимост. Научни доказателства предполагат, че служителите водят по-здравословен и по-продуктивен живот, когато почиват. Въпреки това много служители избират обратното. По някои оценки в САЩ например има 130 милиона служители на пълна заетост. Преди пандемията американските служители са оставили рекордните 768 милиона неизползвани дни за отпуск. На пръв поглед това изглежда като сбъдната мечта за работодателите. Служителите обаче, които не използват дните си за отпуск, могат да влияят пагубно на успехите на една компания, пише в Entrepreneur.com предприемачът и консултант Кайра Грейвс.

Служителите, които не използват времето си за почивка обикновено са по-стресираните членове на екипа. Стресът на работното място води до нарастване на умствената умора, неудовлетвореност от работата, тревожност и депресия. Мозъкът и тялото имат нужда от поддръжка, точно както копирните машини. Презареждането увеличава физическата жизненост и умствената концентрация. Освен това, ако човек работи през цялата година без да излиза в отпуск, това може да застраши здравето му.

Обещанието за баланс между работата и личния живот и времето, което хората трябва да използват , за да почиват може да изгради една добра фирмена култура. Това е причина, поради която мултинационални компании по цял свят, като LinkedIn и Mozilla, въведоха изискванията за ваксинация, за да увеличат продуктивността и да насърчат хората да се грижат за физическото и умственото си здраве.

Грейс казва, че насърчава служителите си да ходят на почивка, защото разбира колко важно е това. Тя твърди, че създава Kira Graves Consulting, за да оформя и трансформира умове, които да реализират истинския си потенциал, чрез психологическо консултиране, коучинг, изследване и оценка. Тя също така твърди, че е посетила над 35 държави, за да изследва лично човешкото поведение, нивата на щастие, механизмите за справяне и характеристиките на лидерството. Нейният опит й е позволил да стигне до няколко заключения, които може да убедят работодателите да насърчават служителите си да се отнасят по-сериозни към почивките.

1. Стимулиране на иновациите от страна на служителите

Прекарването на време далеч от традиционните занимания на работното място и възможността човек да погледна на света от различен ъгъл, може да стимулира креативността на служителите. Те могат да изследват мащабите и потенциала на вродените си таланти по време на почивката и да станат по-креативни. Идеята за Instagram се ражда, докато основателят на приложението Кевин Систрьом е на почивка в Мексико. Дрю Хюстън изчиства идеята си за Dropbox, докато обикаля света. Следващото изобретение във вашата компания може да се случи, докато някой от служителите разпуска по време на своята почивка.

Девет знака, че сте готови да напуснете работата сиРаботата не трябва да бъде стрес

2. Оценка на представянето на работното място

Почивките на служителите дават възможност на работодателите да оценят ефективността на съответната позиция и да направят необходимите промени. Например, ако служител не се отнася добре с клиент, чиновник борави неправилно с парични средства или супервайзър тормози подчинените си, тези проблеми може да излязат наяве, докато въпросният служител е на почивка. Или ако продажбите се увеличават, когато даден мениджър е в отпуск, това може да е ясна индикация за враждебна работна среда или лоша ръководна работа. Ако пък продажбите намаляват по време на отсъствието на служител, това може да е признак, че той или тя поема прекалено много задачи и наемането на допълнителни служители е необходимо. Това също така е страхотен начин за кръстосано обучение на служителите, което като цяло е по-добре за компанията.

3. Предпазва от прегаряне и дава възможност за презареждане

Дългите часове работа стават много изморителни с всеки следващ ден, а понякога телата ни просто не могат да понесат стреса а работното място. Добре известно е, че служителите с бърнаут правят повече грешки. По тази причина пилотите на самолети и шофьорите на камиони имат ограничение в броя на часовете, които могат да работят в рамките на един ден или на няколко дни.

Времето за почивка предоставя на служителите възможност да разпуснат. Независимо дали служителите ще пътуват извън града или дори извън страната, или пък ще прекарват времето си с роднини и приятели, тези дни далече от работното място ще им позволят да презаредят умствените и физическите си ресурси. Без ежедневни задължения на работното място и други неща, върху които трябва да се фокусират, те са в състояние да придобият перспектива и да се завърнат освежени и готови да се справят отново със своите отговорности. Нещо повече - когато работодателите се фокусират върху удовлетвореността на служителите, това може да повлияе положително на задържането им в компанията.

Проучване на Glassdoor установява няколко причини, поради които служителите в САЩ не ползват отпуските си. Първо, някои от тях се страхуват, че тяхната работа е прекалено много и никой в компанията не може да я свърши. Те може да се притесняват, че ще изостанат или ще пропуснат да участват в нещо важно. Това важи особено за онези, които са на по-високи позиции, тъй като тяхното отсъствие може да повлияе на начина, по който са възприемани от останалите служители и на уважението към тях. Освен това, сред американските служители има един споделен страх, че не могат да си позволят да платят за почивката си. С това предположение много служители дори не си правят труда планират почивка. Накрая, мнозина не са сигурни или не смятат, че работодателите им искат да си вземат почивка. Почивката би направила да изглежда така сякаш те не са толкова отдадени на работата си.

Телата ни са програмирани да издържат на определено количество ежедневен стрес, а когато служителите надхвърлят този лимит, те се изтощават емоционално и физически. По тази причина работодателите би трябвало да насърчават служителите си да си вземат отпуск и да почиват, което ще им позволи да се отърсят от ежедневното напрежение. Ако сте работодател, запознайте служителите си със здравните ползи от почивката и не забравяйте за индиректните ползи за компанията, съветва Грейвс.