Как разочарованието се превръща в мултимилионна бизнес идея?

4817
Как разочарованието се превръща в мултимилионна бизнес идея?

Търсите следващата идея за бизнес? Възможността може би е много по-очевидна и по-близо, отколкото си представяте. Тъй като му било омръзнало да носи обемист портфейл в задния си джоб, Даниел Кейн, главен изпълнителен директор и съосновател на The Ridge, превръща това свое разочарование в мултимилионна марка. Това, което започва с The Ridge Wallet, който сега седи в предния джоб на над 1 милион души по света, се превръща в набор от аксесоари за ежедневието, сред които калъфи за телефони, чанти, допълнителни батерии и кабели за зарядни устройства.

Даниел успява да постигне всичко това, като нарушава едно от основните правила на предприемачеството: работи с роднини. Сред първите му служители са неговия баща и сестра му. В интервю за Entrepreneur Даниел обсъжда какво е да ръководиш баща си и сестра си и споделя своето виждане за това как може да създадеш марка без да трупаш задължения.

Предприемач от самото начало

"Израснах северно от Лос Анджелис и работех най-различни странни неща още докато бях ученик. Наплитах ракетите за тенис на моите съученици срещу заплащане и преподавах математика. Приемах всяка работа, от която набързо можеха да се изкарат достатъчно пари, за да се забавлявам с приятели. След като навърших 17, моят основен източник на доходи винаги е била електронната търговия. Започнах да продавам комплекти барабани Rock Band през Reddit и в други онлайн форуми с неколцина от моите приятели от детството. Това беше преди Shopify и преди да знам нещо за дигиталната реклама, така че целият този бизнес бе малко елементарен, но бе въодушевяващо да го управлявам след тренировките по тенис и бе интересен начин за изкарване на известно количество пари."

Превръщането на разочарованието във възможност

"Никога не съм обичал да разнасям голям, кожен портфейл в задния си джоб. Просто никога не ми е харесвало как портфейлът надува джоба, както и това че трябва да вадя портфейла от джоба си всеки път, когато влизам и излизам от колата. В колежа дори започнах да използвам гумен ластик и да нося само най-важните си карти и парите, от които имах нужда за деня.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Ridge (@ridgewallet) on



Гуменият ластик обаче изглежда доста зле и не прави най-добро впечатление, затова започнах да търся ново решение, което трябваше да е по-минималистично от традиционния кожен портфейл, който се прегъва на две, но в същото време да е по-стилно от гумен ластик. След като не можах да намеря нищо такова, осъзнах, че това е бизнес възможност и че много други хора също търсят подобен продукт. Така се роди идеята за Ridge Wallet."

Разрастване на бизнеса с помощта на роднини и приятели

"Когато пуснах The Ridge в платформата за набиране на средства Kickstarter през 2013 г., бях се занимавал с електронна търговия от години. Ние обаче бяхме с ограничен бюджет и нямахме външни инвеститори, така че през първата година трябваше да участваме във всяка фаза от създаването на продукта от проектирането през опаковането на кутиите до обслужването на клиенти. Имах късмета, че моите роднини и приятели се включиха и помогнаха с това, което аз не можех да свърша, а много от тях днес все още са част от екипа на компанията. Баща ми по-конкретно ми помогна да вдъхна живот на марката. Тъй като бях в колежа, когато я пуснахме, разчитах сериозно на него да присъства на срещи, на които аз не можех, а неговият опит като предприемач винаги е бил безценен.

Не осъзнавах напълно пазарните мащаби за The Ridge, докато не започнахме да експериментираме с маркетинга през 2014 г. В периода 2014 – 2015 г., се разраснахме десетокарно чрез Facebook реклами, като приходите ни скочиха от 30 000 долара до над 350 000 долара за месец, което бе откачено. Година по-късно записахме първия си месец с над 1 млн. долара приходи, а оттам нещата вървят само нагоре."

Изграждането на марка с осемцифрени приходи без рисков капитал

"Въпреки че съм основал няколко собствени компании, аз се считам за човек, който стратегически избягва риска. С The Ridge, успях да изолирам риска при много от сценариите, за които стартъпите набират средства, за да избегнат.

Вместо директно да започна производство, успях да докажа, че има търсене за продукта в Kickstarter и да осъществя предварителна продажба на над 7 000 портфейла. Кампанията ни осигури достатъчно капитал, за да наблегнем върху продукта да започнем производство и ни даде увереност, че сме попаднали на нещо наистина специално.

От оперативна гледна точка целенасочено поддържаме всичко изчистено. До 2016 г. имахме едва 5 служители, а всичко останало се аутсорсваше. Управлението на паричните потоци, така че да инвестираме в продукти и стокови запаси ни позволи да използваме много възможности за растеж преди да започнем да изграждаме екипа си, а тази основа бе от ключово значение за нашия успех."

Да работиш с близки и познати без да е неловко

"Хората казват, че не трябва да се работи с близки и познати, но аз основах компания с моя баща, а първият служител, когото наехме бе най-добрият ми приятел. Третият ни служител бе по-голямата ми сестра. Има моменти, в които балансирането на личните и служебните отошения може да е коварно, но в 99% от времето, което прекарваме заедно, работим чудесно. Познаваме се много добре и наистина имаме късмет, че си имаме доверие и всички сме посветени на успеха на марката.

Ние сме малък екип и всеки си има конкретна роля, така че „да ръководя“ моите приятели и роднини е по-лесно тъй като всеки си гледа неговата работа. Докато сме наясно с това какво са общите ни цели и какви са стъпките, за да ги постигнем, ние наистина можем да сме ефективни в изпълнението на нашите задачи."

Да създаваш всичко, от което имаш нужда и нищо от което нямаш нужда

"През годините ние сме обмисляли множество продукти, но част от нашата мисия е целенасочено да не предлагаме всичко. Искаме да следваме рационалната природа и издръжливостта на нашия портфейл Ridge и да ги прилагаме за цялата си продуктова линия.

Мотото на нашата марка е „всичко, от което имаш нужда и нищо, от което нямаш,“ и за да поддържаме тази идея, ние трябва целенасочено да разрастваме продуктовия си каталог с артикули, които предлагат удобство и надеждност и да можем да застанем зад всяко от тези нови предложения.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Ridge (@ridgewallet) on

 

Голяма част от нашето вдъхновение идва от собствения ни живот и от наблюденията ни върху това как другите хора използват нашите настоящи продукти и какво можем да проектираме, за да допълним определени типове поведение.

Прилагане на уроците научени от Тим Ферис

"Бъдещето на предприемачеството е просто в пренасочването на ресурси към възможности с висока доходност. Наскоро четях книгата „Четиридневната работна седмица“ на Тим Ферис, в която той посочва тази простичка концепция като едно от първите определения на предприемачеството, казва Кейн.

Не смятам, че трябва да основаваш компании или да набираш капитали, за да си „предприемач“. Да мислиш за това как и къде прекарваш времето си и какво извличаш от това е предприемачество като по учебник – независимо дали основаваш нова марка или пък работиш в рамките на вече съществуваше.

Основах The Ridge, защото исках да разреша нещо, което смятах, че много личен проблем, а след като го направих, открих, че има над 1 милион души, които са търсили същото решение. С разрастването на компанията ние продължаваме да намираме нови сфери, в които можем да разрешаваме ежедневните проблеми от с техни аксесоари, а предлагането на нови идеи е вълнуващо", казва Кейн.

 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg