“Много хора казват: "Ако вярваш в нещо, занимавай се с него на 100%,” казва Сисун Лий. “Аз всъщност смятам, че това е ужасен съвет.”

Затова през 2016 г. - първата година след създаването на неговия стартъп 82 Labs, Лий продължил да работи и като продуктов мениджър в Tesla Inc. Във втората година на компанията той обаче напуснал Tesla, за да се фокусира върху собствения си продукт – американска версия на южнокорейските лекове за махмурлук, които изпробвал по време на почивка в Сеул.

През април той финализира кръг за набиране на средства на стойност 8 млн. долара, който оцени компанията му на 33 млн. долара, пише Bloomberg.

Всичко по реда си:

1. Проучване

С малко търсене в Google Лий открива, че тайната съставка в корейските напитки срещу махмурлук е дихидромиртицетин (DHM), която се среща в плодовете на Бонобоненото дърво. Той се свързва с Джин Лянг, преподавател в Университета на Южна Калифорния, който има изследвания в областта на ефектите от дихидромирицетина.

2. Тестове

За да бъде сигурен, че в САЩ има търсене на лек срещу махмурлука, Лий създава уебсайта thehangoverdrink.com, качва снимки на измислен продукт и го рекламира във Facebook. След като получава няколко десетки поръчки, той решава да започне производство и възстановява разходите на първите купувачи.

3. Връзки

Лий пуска реклама на сайта за фрийлансъри Fiverr, предлагайки 30 долара за изнамирането на всички заводи, произвеждащи напитки срещу махмурлук в Южна Корея. Той поръчва мостри от формулата, разработена от неговия приятел учен, и ги раздава на хората в неговата мрежа.

След като един от тях дава положителна оценка в сайта Product Hunt, хиляди хора пожелават да го опитат. “Изграждаш общност и изведжнъж те искат да ти помогнат,“ казва Лий.

4. Отдаденост

Интересът към продукта в Product Hunt помага за убеждаването на бизнес ангели да предоставят на Лий 450 000 долара. Той също така наема адвокати, които му казват, че ако иска да нарече нещо “напитка” или “лек срещу махмурлук”, ще трябва да получи одобрение от щатската Агенция за контрол на храните и лекарствата.

Той преименува продукта на Morning Recovery (Сутрешно възстановяване) и го ребрандира като хранителна добавка.

Уволненият милиардер, или да построиш Ню ЙоркАко погледна назад, това, че от Bear Stearns ме уволниха,

5. Групово финансиране

До този момент Лий е похарчил около 15 000 долара, но заводите, които можели да произвеждат Morning Recovery, изисквали минимална поръчка от около 200 000 бутилки за 100 000 долара. Вместо да рискува парите на инвеститорите, той продава предварително продукта в кампания за групово финасиране в платформата Indiegogo.

Агенция за брандинг услуги, която се съгласява да ръководи кампанията срещу около 15% от набраните средства и без да иска пари предварително, набира 250 000 долара за около месец.

6. Продажби

Лий започва да рекламира Morning Recovery директно онлайн, на цена от 29.95 долара за опаковка от 6 бутилки от по 100 мл. До октомври той успява да реализира продажби за 1 млн. долара. За да достигне до естествената си клиентска база - хората, които пият импулсивно, Лийс иска да вкара продукта си в барове, нощни клубове, магазини за алкохол и работещи до късно ресторанти.

Той трябва да придобие пазарен дял, преди да го застигне нещото, което той нарича “екзистенциална заплаха”, а именно Red Bull GmbH, Coca-Cola Co. или някоя друга голяма компания да реши, че ще произвежда собствена напитка срещу махмурлук.

Набиране на средства

За изграждането на дистрибуторска мрежа за продажби на дребно трябват пари. Лий казва, че компании за рисков капитал, като Altos Ventures, Slow Ventures и Thunder Road Capital, с удоволствие му предоставили средства, защото, за разлика от много от любимите на инвеститорите стартъпи, 82 Labs вече е на печалба.

Сега, след като разполага със средства, той се опитва да осигури присъстие на Morning Recovery в търговската мрежа в Чикаго, Лос Анджелис и Сан Франциско - трите му най-добри онлайн пазара. Неговата цел е да изгради модел за разрастване на компанията.