Коя е най-голямата верига за бързо хранене в света? Не, не е McDonald's. Щатската Subway изпревари конкурента си по брой на ресторанти още през март 2011 г.

Една от причините за този успех е фактът, че франчайзът за отваряне на ресторант от веригата е най-евтин сред големите вериги за бързо хранене.

Виж още: 12 факта за Subway, които може би не знаете

За да отворите ресторант с марката Subway, трябва да имате ликвидни активи от поне 30 000 долара, както и нетна стойност на богатството между 80 и 310 000 долара, сочат данни от изданието Entrepreneur.

За сравнение, за да отворите ресторант McDonald's, трябва да разполагате с ликвидни сресдтва от поне 750 000 долара.

Началните разходи за отваряне на ресторант Subway, включващи разходите за строителство и оборудване на лизинг, се изчисляват на между 116 200 долара и 262 850 долара.

Отварянето на ресторант McDonald's изисква около 2.3 милиона долара.

Според проучването, ресторант на Subway генерира по-малко приходи от ресторант на McDonald's. Средните приходи годишно възлизат на 490 000 долара за ресторант от веригата спрямо 2.5 милиона долара за ресторант на McDonald's, според данни на списанието QSR.

Subway също налага сериозни франчайз такси, равняващи се на 8% от брутните продажби, както и такса за реклама в размер на 4.5% от брутните продажби. Това означава, че 12.5% от приходите на всеки ресторант отиват за веригата.