Може би винаги сте смятали, че вманиачаването в първото и последното изречение на имейлите е като вманиачаването по облеклото – няма никакво значение.

Щом не правите нещо скандално, например да подпишете имейл от името на шефа си с „хохо“ или да се появите на интервю за работа с клоунски костюм, изборът ви е уместен. Но грешите.

Според анализ на Boomerang - приложение за продуктивност на имейлите, различният завършек на имейла носи различен процент на отговор. Според анализа най-добрият начин да завършите имейл е с благодарност. Резултатите показват, че най-ефективният край на един имейл е „Благодаря предварително“.

За целите на изследването си Boomerang разгледала края на над 350 000 имейла, в много от които хората искали помощ или съвет с надеждата за отговор. Осем завършека на имейлите се появяват над 1000 пъти. Ето какъв е процентът на отговор за всеки от тях:

„Благодаря предварително“ - 65.7%

„Благодаря“ - 63%

„Благодаря ви“ - 57.9%

„Поздрави“ - 54.4%

„Сърдечни поздрави“ - 53.9%

„С уважение“ - 53.5%

„С най-голямо уважение“ - 52.9%

„Всичко най-добро“ - 51.2%.

Средният процент на отговор на всички имейли бил 47.5%. Boomerang цитира също изследване от 2010 г. на Адам Грант и Франческа Джино, които установили, че участниците, получили имейл от студент с молба за обратна връзка за мотивационното им писмо, било два пъти по-вероятно да помогнат, когато имейлът включвал фразата: „Много благодаря! Наистина съм благодарен“.

Анализът на Boomerang не отчитал отношението на получателите към изпращачите, а само дали са отговорили. То не взема предвид и динамиката на властта. Вероятно ако шефът подпише имейла си с „Всичко най-добро“, той винаги ще получи отговор.

И все пак, ако искате отговор на имейла си, нищо не пречи да го завършите с израз на благодарност. Благодарим ви за четенето!