Отлична презентация на високо ниво – това е обичайният начин, чрез който прохождащи компании печелят вниманието на големи инвеститори.

Не такава обаче е историята на Airbnb, разказва главният й изпълнителен директор Брайън Чески. Той и другите двама съоснователи постигат пробив с кутии зърнени закуски на стойност 40 долара.

Събитията са напълно действителни, а успехът е плод на чиста случайност, убеден е Чески, който връща лентата назад по време на неотдавнашно събитие в Stanford Graduate School of Business, пише CNBC.

Когато Чески и двамата му колеги - Джо Гебия и Нейтън Блехарчик стартират компанията през 2008 г., инвеститорите са скептични към идеята хората да канят непознати в домовете си за краткосрочни нощувки.

Отхвърлено от света на рисковите инвеститори, триото се обръща към собствените си клиенти за набиране на средства, казва Чески.

Имате провинили се приятели? Нямате достъп до Airbnb Платформата вече отказва достъп дори на потребители с “чисто досие”, ако те са свързани с хора в забранителния списък

Като вариант на закуска в Airbnb, те предлагат собственоръчно изработени кутии със зърнени закуски, върху които поставят снимки на тогавашните кандидати за президент на САЩ Барак Обама и Джон Маккейн.

Идеята жъне завиден успех и печели одобрението на клиентите, а младите предприемачи продават повече от 1000 кутии и натрупват първоначално състояние в размер на 30 000 долара.

Инвеститорите бързо насочват вниманието си към новата компания. Пол Греъм, съосновател на технологичния акселератор за стартъпи Y Combinator, решава да предложи инвестиция именно заради зърнената закуска.

"Ако успеете да убедите хората да плащат по 40 долара за кутии зърнени закуски, които всъщност струват 4 долара, може би няма да ви е толкова трудно да убедите непознати да живеят заедно под един покрив", казва Греъм на триото.

Y Combinator е отговорен за една от най-ранните инвестиции в Airbnb, като според Crunchbase, предоставя на тогавашния стартъп 20 000 долара в замяна на 6% от компанията.

Срив в акциите на Airbnb след доклад за скрити камери в спални и бани В интернет са описани ужасяващи случаи на гости, отседнали в индивидуално управлявани Airbnb недвижими имоти

Днес пазарната капитализация на Airbnb възлиза на 75,13 млрд. долара. Компанията е един от двигателите в създаването и популяризирането на съвременната индустрия за настаняване по заявка. Тя канализира една проста на пръв поглед идея в успешен бизнес, който в началото е отхвърлен от инвеститорите.

Това може би никога нямаше да се случи без зърнените закуски, отбелязва Чески в публикация в Medium през 2015 г. "Инвеститорите, които ни отхвърлиха, бяха умни, далновидни хора и съм сигурен, че по онова време не изглеждахме много впечатляващо", допълва той.

Историята на Airbnb е само един от много примери, които доказват, че макар да е болезнено, отхвърлянето от първия път невинаги означава провал за стартиращите компании.

Инвестиционното приключение на Райън Рейнолдс продължава с финтех компанияСлед като продаде Mint Mobile, актьорът залага на компания, партньор на Binance и DraftKings

Главният изпълнителен директор и съосновател на Bumble Уитни Улф Херд е отхвърляна от инвеститори няколко пъти, докато опитвада пусне приложението за запознанства, разказва самата тя на Фестивала на идеите в Аспен миналото лято.

Инвеститорите не били ентусиазирани от идеята жените сами да започват разговори и заявили, че платформата ще се провали, защото противоречи на социалните норми, спомня си Улф Херд.

Тя използвала "не"-то като мотивация и доказателство, че идеите ѝ са насочени към бъдещето.

"Пренастроих мозъка си още от първия ден: всеки път, когато получавах обиден имейл, туит или някой инвеститор ми казваше, че идеята за Bumble е глупава, аз не спирах да се вълнувам от нея. Хората обикновено не умеят да виждат неща, които все още не съществуват реално, така че просто трябва да вярваш в себе си.", допълва основателката на компанията.