Трудните времена карат компаниите да са изключително внимателни в подбора си на нови кадри. В тази насока кандидатите за работа най-малко трябва да са наясно с новите тенденции при търсенето на работа, за да не си отрежат шансовете да бъдат назначени, пише изданието Bloomberg.

Компаниите хвърлят луди пари за специалисти по подбор на човешки ресурси, които пък директно пренебрегват кандидатури, които са направени по морално остарял начин, или такъв, който не отговаря на действителността. Търсят се все по-креативни кадри, които да са в крак с новите тенденции, като в същото време разполагат с необходимата квалификация за дадена длъжност.

Ето и пет съвета за неща, които да не включвате в кандидатурата си за работа, защото вече влизат в графата неотговарящи на съвременната действителност.

1. Използването на остарели фрази

Фразите като „уважаеми Г-жо, или Г-не“, „На когото може да послужи...“, или „Уважаеми мениджър по човешките ресурси“, вече не са актуални и приложими в документите за кандидатстване. Най-малкото, което може да направи един кандидат, е да използва интернет средата, за да проучи до кога да адресира своето писмо.

Освен социалните мрежи, едно позвъняване в компанията, би било добра възможност, за да стане ясно към кого да бъде отправено писмото.

Положените усилия в тази насока сочат, гъвкавостта на кандидата и мотивацията му да кандидатства за дадената длъжност, както и способността му да комуникира и се справя с трудности по пътя към постигането на определената цел.

2. Изпращате документите си по неподходящ начин

Много хора смятат, че ако изпратят документите си по пощата с препоръка, а не по традиционния електронен път имат по-голям шанс да бъдат наети. Обикновено такива хора имат склонност да принтират CV-та си на специална хартия в различен от белия цвят, или с друг шрифт. Всъщност, това не им прави добра услуга и дори се гледа с лошо око от специалистите по човешки ресурси в компанията.

Много по-добре е да се пращат документите по електронен път, особено ако това е изрично изискване, а ако не, да се ползва нормална бяла хартия за отпечатване и без нестандартни шрифтове и форматирания.

3. Обяснявате, защо трябва да бъдете наети

Ако сте минали интервюто и има последваща кореспонденция, в никакъв случай не бива да обясните, защо трябва компанията да ви наеме, или да звучите отчаяно от рода на „ако ме наемете ще правя всичко, което ми кажете...“.

Всъщност защо трябва да ви наемат е трябвало да обясните в процеса на интервюто и ако ви е бил зададен подобен въпрос. Да правите това, в последствие няма да ви повиши шансовете и по-скоро ще ви направи да изглеждате отчаян.

4. Твърде дълга автобиография

Компаниите получават стотици автобиографии и кандидатури за работа, а специалистите в наемането имат изключително малко време да отделят на всяка една от тях. За това не изпадайте в прекомерно големи подробности и детайли, относно минала работа, или умения, които не се изискват за дадената длъжност. Вместо това систематизирайте и опростете автобиографията си максимално, за да може при един кратък поглед всеки да придобие представа за основните ви качества и квалификации, които притежавате.

5. Прекомерно демонстриране на знания за компанията

Разбира се, задължително е да се информирате за компанията преди да одитите на интервю за работа. Прекомерното наблягане на това обаче, с фрази като „Прекарах цял уикенд в проучване на компанията“, или коментиране на болезнени за компанията въпроси, може да ви изиграе лоша шега.

Дръжте информацията, която сте събрали, за себе си, без да наблягате твърде много на нея.