Петкратната носителка на титли от Големия шлем и предприемач Мария Шарапова обяви вчера, че е инвестирала в Therabody.

Шарапова, която се оттегли от тениса през февруари, ще изпълнява ролята на стратегически съветник, като ще помага на бранда в процеса по разрастването му, както и при сключването на нови партньорства.

„Мисля, че най-голямата ми сила като инвеститор е, че мога да осигуря 360-градусов поглед върху нещата – както като спортист, така и като потребител и инвеститор", каза Шарапова в отговор на въпроси по мейла, подадени от CNBC.

“От старта на Therabody, която преди това носеше името Theragun, те продължават да демонстрират, че са невероятна комбинация от технологии, фитнес и начин на живот“, казва още тя.

Компанията предоставя масажни инструменти, като пусна на пазара няколко продукта за различни видове терапии, които днес често се ползват дори от професионалните спортни тимове.

За момента Therabody има сключени договори и с редица именити спортисти, като звездата от НБА Пол Джордж, носещ екипа на Лос Анджелис Клипърс, един от най-добрите голфъри Колин Морикава, който - освен всичко друго, изпълнява ролята и на посланик на бранда.

Преди месец Therabody пусна на пазара конопени масла и лосиони.

„Ще продължим да се развиваме иновативно и да пускаме на пазара нови продукти. Мария споделя визията на компанията, която е да подобри начина на живот на хората чрез предлагането на натурални решения и продукти", каза главният изпълнителен директор на компанията Бенджамин Назариан.

Бившата тенис звезда не е нова в света на инвестициите и предприемачеството.

Тя се мести в САЩ само на 7-годишна възраст със 700 долара в джоба си. Руската тенисистка започва своята професионална кариера на 14 г. и бързо се превръща в една от най-добрите на корта.

Какво си купува 17-годишната Шарапова с чека от УимбълдънИзмина повече от десетилетие, откакто Шарапова спечели първата си титла от турнир от Големия шлем. На 17-годишна възраст тя победи Серина Уилямс във фина на Уимбълдън през 2004 г.

В своята кариера 33-годишната Шарапова успя да подпише договори с брандове, като Nike, Porsche, UBS, Tiffany, Gatorade, Tag Heuer, Land Rover и др.

Шарапова основа своя компания през 2012 г., наречена Sugarpova и предлагаща желирани бонбони, шоколади и др. лакомства. С първоначалната си инвестиция от 500 хил. долара, днес тя носи приходи от над 20 млн. долара.

Данни на сп. Forbes показват, че доходите на Шарапова от кариерата ѝ, които включват пари от рекламни договори и наградни фондове, възлизат на 325 млн. долара, което я поставя на второ място в класацията на най-добре печелещите тенисистки в историята, изоставяйки единствено след Серина Уилямс.

Тя заемаше челно място сред най-добре печелещите тенисистки в света 11 поредни години. Заради положителен допинг тест бе наказана за 15 месеца през 2016 г., но след завръщането ѝ на корта беше преследвана от редица контузии, което я накара да сложи край на активната си спортна кариера.

„Готова съм да покоря друг вид планина и да се състезавам на различни терени", каза тя преди време в свое интервю за Vanity Fair.

Днес Шарапова вече не пътува по света, за да участва в различни тенис турнири, а вместо това се е съсредоточила върху бизнеса и отделя повече време на любимите си хора.

„Да имам повече свобода в графика ми, както и да не променям плановете си в последната минута, са едни от най-големите ми радости на този етап от живота ми. Напоследък изучавам все повече начини за работа навън или отделям повече време на Sugarpova", казва още тя.

Шарапова притежава инвестиции в UFC, както и в слънцезащитната компания Supergoop, където е сред съоснователите.

През февруари тя беше гост в предаването по ABC Shark Tank, в което предприемачи представят своите продукти пред журито, с което се опитват да си осигурят инвестиции.

Именно тогава тя се обедини с милиардера Марк Кюбан и финансираха Bala Bangles. Продуктът на компанията е тежести, които можем да носим по различни части на тялото.