Понякога сигурно си мислите, че само инвеститорите от поколението на милениалите, както и спекулантите от Robinhood, печелят пари от вложения в Tesla. Е, нека ви представим Рон Барън, който управлява парите на по-възрастните инвеститори. Да, точно така, това са хора, които не са сигурни какво е Tik Tok и имат проблеми с използването на Zoom за срещите си. Барън обаче им носи по средните 38% доходност за последните 5 години, като основната причина за това са акциите на Tesla, в които фондовете му са инвестирали на доста ранен етап.

Днес, 41% от активите на един от най-големите фондове на Рон Барън (бел. ред. управляващ 7.3 млрд. долара) са насочени именно към Tesla, което прави инвеститора един от най-оптимистично настроените за бъдещето на компанията. Именно акциите на компанията на Илон Мъск увеличиха състоянието на Барън близо двойно от март 2020 г насам.

Един от 17-те фонда на Барън - Baron Partners, който се управлява от Рон и сина му Майкъл, успяха да постигнат доходност от 150% през миналата година.

В края на 2020 г. 47% от активите на фондовете бяха инвестирани в Tesla, но днес този процент е намалял до 41 на сто. The Baron Focused Growth fund, който Рон управлява с другия си син Дейвид управлява 671 млн. долара, като успя да постигне доходност от 122% през 2020 г.

„Tesla е най-важната инвестиция, която съм правил в живота си“, казва Рон Барън.

В края на 2020 г. фондовете Baron се нареждат на 12-а позиция сред най-големите акционери в Tesla. Сред топ 50 на най-големите институционални инвеститори, те имат и най-голям общ дял на инвестициите, насочени към производителят на електрически автомобили – 12%.

Барън разказва пред Forbes, че започва да купува от акциите на Tesla през 2014 г., или само 4 години, след като компанията се листва на борсата. Той увеличава своето вложение до 387 млн. долара през 2016 г., като средната му цена на закупена акция възлиза на 43 долара, спрямо 750 долара за акция в момента, което носи милиардери долари, както на Барън, така и на инвеститорите във фондовете му.

Колко струва днес инвестиция от 1000 долара в Tesla отпреди 10 години?Много хора си задават този въпрос, след като в началото на годината книжата на американския производител на електромобили достигнаха исторически връх от 900 долара за брой

Forbes изчислява, че днес Рон Барън притежава 4.5 млрд. долара, спрямо 2.3 млрд. долара за към средата на март 2020 г. Основната причина за това е поскъпването със 728% на книжата на Tesla в този период.

От началото на 2021 г. акциите на Tesla не се представят толкова добре, колкото през 2020 г. За първото тримесечие те дори отчитат спад от 8.5 на сто, което е основната причина Baron Partners и Baron Focused Growth да бележат доста скромни резултати – 0.44 и 0.02 на сто, спрямо ръст от 8% за S&P 500.

78-годишният Барън обаче остава оптимист, като казва, че той е дългосрочен инвеститор.

Барън основава Baron Capital през 1982 г. с едва 10 млн. долара, а днес фондовете му управляват 52 млрд. долара. Милиардерът трупа милиони всяка година, тъй като получава 2.22% и 1.35% годишни такси за управление на Baron Partners и Baron Focused Growth.

„Когато правим инвестиция, ние очакваме да удвоим парите си от нея в следващите 5 години, казва той.

Почина мозъкът зад най-голямата инвестиционна измама в САЩБърнард Мадоф - мозъкът зад най-голямата инвестиционна измама в историята на САЩ, при която бяха откраднати 65 млрд. долара от десетки хиляди клиенти, е починал на 82-годишна възраст

Днес състоянието на Илон Мъск възлиза на 180 млрд. долара, което го нарежда на второто място сред най-богатите хора в света.

„Той може би е най-добрият инженер в света. Очаквам, че той ще е първият трилионер в света“, казва Барън за Мъск.

Барън прогнозира, че акциите на Tesla може да поскъпнат до 2000 долара за брой, спрямо 714 долара в края на вчерашната борсова сесия.

Той също така е на мнение, че друга от компаниите на - Мъск SpaceX ще е следващата му голяма инвестиция. „Тя може да увеличи с между 30 и 50 пъти вложението ви до 10 години. Компанията, която е специализирана в космически изследвания и пътувания, днес се оценява на 74 млрд. долара, но все още не е листвана на борсата.