Най-важните неща, гарантиращи ви успех на интервю за работа

14979
Най-важните неща, гарантиращи ви успех на интервю за работа

Колкото и да е добра автобиографията ви, представянето на интервюто за работа винаги играе решаваща роля за това дали ще ви наемат или не.

Тук с пълна сила важи правилото 4 x 20: впечатлението за даден човек се определя от 20-те първи секунди, 20-те първи думи, 20-те първи жеста и 20 първи изражения на лицето.

Ето най-важните неща, от които зависи представянето ви и в които е най-вероятно да сгрешите.

Дрехите

Не е нужно да подчертаваме, че отворените деколтета и късите шорти не са най-подходящото облекло за интервю за работа. Дрехите ви трябва да са съобразени с работната среда на компанията, в която кандидатствате.

Ако не знаете каква е тя, когато си уреждате интервюто, е добре да се поинтересувате дали има дрескод. Ако такъв липсва, имайте предвид, че трябва да избягвате ярките цветове и екстравагантните дрехи.

Специалистите съветват, дори и през лятото, да изключите като възможност късите ръкави и потниците. Категорично са забранени късите панталони за мъжете и полите над коляното за жените. Джапанките и сандалите също не са удачен вариант.

Жестовете

Ако имате навика да чупите пръсти или да оправяте косата си, докато разговаряте, забравете за тези движения по време на интервю за работа. Всички жестове, които са свързани с докосване на лицето, говорят за неувереност.

Ако сте притеснени и не знаете какво да правите с ръцете си, най-добрият вариант е да имате нещо в тях – например химикал или тефтер. Добро впечатление ще направи, ако ги поставите спокойно на облегалката на стола или върху коленете си.

Винаги се ръкувайте, като подавате ръцете си с дланите нагоре – това е белег за прямота. Не поставяйте ръце в джобовете, за да не изглежда, че криете нещо. Не барабанете с пръсти - това показва нетърпеливост. Не скръствайте ръце, за да не изглежда, че се отбранявате.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

петров
# 0
14:08 | 1 August 2013
И, след интервюто се оказа,че аз съм въпросния човек - беше се обадил чичо ми...
Разбиване на митове за интервюта
# 1
17:08 | 27 August 2012
Поразчетох се из статиите за интервюта за работа. Има добри насоки, отговори и въпроси. Очевидно хората от "Човешки ресурси" имат нужда да унифицират нещата... определени правила на водене на разговор и на отговори. Моят опит, обаче, говори друго. Провеждал съм няколко интервюта в живота си и ще споделя какви признаци следяхме с колегите. На първо място трябваше да определим какъв точно човек търсехме. В различните интервюта, човек може да търси различен тип умения и качества. Затова го поставям на първо място! Всички харесваме много умните хора, с много умения и амбиции, но дали такъв човек е за мястото, което предлагаме?! След като си изяснихме какво точно ни трябва... дойде време за интервютата. Имаше огромно количество народ, който трябваше да отсеем за кратко време. Това, което ни направи най-силно впечатление бе, че кандидатите явно доста са чели "Как трябва да се държите на интервю"... било от книги, статии и т.н. Основно "умение" което трябваше да притежава човекът беше да ни хареса! Доста субективно, нали? Е, да, но точно това търсехме. Знаехме, че ако човека ни хареса може и да няма нужните умения, но ще ги развие, комбинативно и бързо ще навлезе в нещата. Наистина много лошо впечатление правят хора, които говорят като наизустили буквар. Отговарят стандартно, банално, това което си мислят, че искаме да чуем. А това се усеща! Съветите "не показвайте притеснението си на интервю, дръжте ръцете си ...не знам си къде ..." и т.н. са доста абсурдни! Съвсем нормално е човек да се присенява. Кандидати, които се държаха самоуверено директно ликвидирахме. Един общ модел е, че човек може да се притеснява и в същото време да умее да запазва разсъдъка си на ниво и да отговаря адекватно. Когато видим притеснена усмивка е много по-приятно за интервюращия, отколкото сериозно и концентрирано излъчване на човек, който е на ръба на самоконтрола да не издаде притеснението си. Човешко е човек да се притеснява. Нуждо е да умее да го показва, без срам и свян... да умее да приема тази не лоша своя черта. Всички знаем, че щом един път човек се запознае със средата се отпуска. Представете си кандидат, който е твърде нахакан на интервю, какъв ли ще стане щом се отпусне сред колеги - непоносим!... и така, разбихме мита, че притеснението е порочно!!! В някои интервюта се акцентира кандидата да обясни колко много знае и умее... да говори за способностите си и т.н. Твърде тривиално! Прилича повече на празни хвалби. Простички отговори, демонстриращи увереност, че ще се справи са далеч по-впечатлителни. "Няма защо да ви убеждавам, че съм запознат с работата, макар да съм работил подобно нещо преди! Във вашата фирма, вярвам, ще трябва да се запозная с друг модел на управление и правила... но съм твърдо решен да се справя, ако ме назначите!" - ...прекрасен отговор, нали? Прямотата и честността дават много по-силен отзук от заучените хвалби. ...разбиваме и втория мит, че човек трябва да изтъква качествата и многото си умения. Може да се пише и още... накратко да добавим и най-трудното "качество". ЕСТЕСТВЕНОСТТА!!! Много рядко качество, което малко хора съхраняват. Бихме наели естествен човек, пред знаещ човек! Естествения човек е човек, който е открит и можеш да виждаш в него. Когато ти казва нещо виждаш, че не го прави защото това искаш да чуеш, а защото искрено го вярва и мисли. Такива хора са много екипни. Естествения човек в съчетание с малко умения е идеалния служител за всеки един пост! Как ще го познаем ли? Няма нужда да търсим разни белези, за да го открием. Няма начин да не познаете, че срещу вас стои един нормален и симпатичен човек, който макар и притеснен познава себе си и няма изкривени представи за света и уменията си. Обикновенно такива хора са скромни в поведението си и събуждат усмивка в насрещния. Да, те са рядки птици... но нали именно такива търси всеки един работодател сред масата! Ето защо правилата са само правила до някъде! И спазването им може да направи много лошо впечатление, заради неестественост и заучено поведение. Къде къде е за предпочитане човек, който на поставен въпрос го виждате, че се опитва да мисли, вместо такъв, който го виждате, че наум преговаря "...оххх как се отговаряше на такъв въпрос....оффф какво ли искат да чуят!" --------------------- В допълнение бих искал да вметна и още нещо, на което не се обръща особенно внимание. И то е - интервюращия! Той е основен елемент в цялата схема. Ако няма изяснени цели какво точно търси няма да го намери! И най-важното... интервюращия има мисия и тя е да предрасположи човека насреща. Строгия поглед на комисията няма да отпусне кандидата и дори това да е "вашия човек" е много вероятно да не го познаете под вашата преса! Предрасположете го. Пуснете някоя смешка, внесете лека неофициалност на събитието. Нека човекът насреща разбере, че може да бъде повече себе си... именно тогава той ще разкрие по-добре какво стои под "маските му" и вие по-лесно ще прозрете право "в десятката". Успех! мениджър кредитиране
Разбиване на митове за интервюта
# 2
17:08 | 27 August 2012
Поразчетох се из статиите за интервюта за работа. Има добри насоки, отговори и въпроси. Очевидно хората от "Човешки ресурси" имат нужда да унифицират нещата... определени правила на водене на разговор и на отговори. Моят опит, обаче, говори друго. Провеждал съм няколко интервюта в живота си и ще споделя какви признаци следяхме с колегите. На първо място трябваше да определим какъв точно човек търсехме. В различните интервюта, човек може да търси различен тип умения и качества. Затова го поставям на първо място! Всички харесваме много умните хора, с много умения и амбиции, но дали такъв човек е за мястото, което предлагаме?! След като си изяснихме какво точно ни трябва... дойде време за интервютата. Имаше огромно количество народ, който трябваше да отсеем за кратко време. Това, което ни направи най-силно впечатление бе, че кандидатите явно доста са чели "Как трябва да се държите на интервю"... било от книги, статии и т.н. Основно "умение" което трябваше да притежава човекът беше да ни хареса! Доста субективно, нали? Е, да, но точно това търсехме. Знаехме, че ако човека ни хареса може и да няма нужните умения, но ще ги развие, комбинативно и бързо ще навлезе в нещата. Наистина много лошо впечатление правят хора, които говорят като наизустили буквар. Отговарят стандартно, банално, това което си мислят, че искаме да чуем. А това се усеща! Съветите "не показвайте притеснението си на интервю, дръжте ръцете си ...не знам си къде ..." и т.н. са доста абсурдни! Съвсем нормално е човек да се присенява. Кандидати, които се държаха самоуверено директно ликвидирахме. Един общ модел е, че човек може да се притеснява и в същото време да умее да запазва разсъдъка си на ниво и да отговаря адекватно. Когато видим притеснена усмивка е много по-приятно за интервюращия, отколкото сериозно и концентрирано излъчване на човек, който е на ръба на самоконтрола да не издаде притеснението си. Човешко е човек да се притеснява. Нуждо е да умее да го показва, без срам и свян... да умее да приема тази не лоша своя черта. Всички знаем, че щом един път човек се запознае със средата се отпуска. Представете си кандидат, който е твърде нахакан на интервю, какъв ли ще стане щом се отпусне сред колеги - непоносим!... и така, разбихме мита, че притеснението е порочно!!! В някои интервюта се акцентира кандидата да обясни колко много знае и умее... да говори за способностите си и т.н. Твърде тривиално! Прилича повече на празни хвалби. Простички отговори, демонстриращи увереност, че ще се справи са далеч по-впечатлителни. "Няма защо да ви убеждавам, че съм запознат с работата, макар да съм работил подобно нещо преди! Във вашата фирма, вярвам, ще трябва да се запозная с друг модел на управление и правила... но съм твърдо решен да се справя, ако ме назначите!" - ...прекрасен отговор, нали? Прямотата и честността дават много по-силен отзук от заучените хвалби. ...разбиваме и втория мит, че човек трябва да изтъква качествата и многото си умения. Може да се пише и още... накратко да добавим и най-трудното "качество". ЕСТЕСТВЕНОСТТА!!! Много рядко качество, което малко хора съхраняват. Бихме наели естествен човек, пред знаещ човек! Естествения човек е човек, който е открит и можеш да виждаш в него. Когато ти казва нещо виждаш, че не го прави защото това искаш да чуеш, а защото искрено го вярва и мисли. Такива хора са много екипни. Естествения човек в съчетание с малко умения е идеалния служител за всеки един пост! Как ще го познаем ли? Няма нужда да търсим разни белези, за да го открием. Няма начин да не познаете, че срещу вас стои един нормален и симпатичен човек, който макар и притеснен познава себе си и няма изкривени представи за света и уменията си. Обикновенно такива хора са скромни в поведението си и събуждат усмивка в насрещния. Да, те са рядки птици... но нали именно такива търси всеки един работодател сред масата! Ето защо правилата са само правила до някъде! И спазването им може да направи много лошо впечатление, заради неестественост и заучено поведение. Къде къде е за предпочитане човек, който на поставен въпрос го виждате, че се опитва да мисли, вместо такъв, който го виждате, че наум преговаря "...оххх как се отговаряше на такъв въпрос....оффф какво ли искат да чуят!" --------------------- В допълнение бих искал да вметна и още нещо, на което не се обръща особенно внимание. И то е - интервюращия! Той е основен елемент в цялата схема. Ако няма изяснени цели какво точно търси няма да го намери! И най-важното... интервюращия има мисия и тя е да предрасположи човека насреща. Строгия поглед на комисията няма да отпусне кандидата и дори това да е "вашия човек" е много вероятно да не го познаете под вашата преса! Предрасположете го. Пуснете някоя смешка, внесете лека неофициалност на събитието. Нека човекът насреща разбере, че може да бъде повече себе си... именно тогава той ще разкрие по-добре какво стои под "маските му" и вие по-лесно ще прозрете право "в десятката". Успех! мениджър кредитиране
Хитрата сврака с двата крака
# 3
17:08 | 27 August 2012
Ако съветите са толкова полезни защо има хора, които не ги вземат на работа? Тези съвети се въртят от години, как да гледаш, как да дишаш, да не си бъркаш в носа и т.н. И те уверяват че трябва да ги спазваш, ако искаш да те вземат на работа, прочиташ ги, репетираш и се явяваш на интервю. Същите съвети обаче се знаят и от тези, които наемат хора на работа. И какво излиза, взаимно надлъгване? И при това подобно държание е толкова неискрено и досадно!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.910 0.00%
  • BGREIT 113.560 0.00%
  • BGTR30 544.840 0.00%
  • BGBX40 130.550 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1844 1.1845
  • GBP/USD 1.3296 1.3297
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9824 0.9825
  • USD/CAD 1.2726 1.2727
  • AUD/USD 0.7620 0.7621
  • USD/BGN 1.6512 1.6515
Ask Bid
  • DOW JONES 23523.22 23527.22
  • S&P500 2596.43 2596.93
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5376.88 5378.88
  • DAX 12998.97 13000.97
  • FTSE 100 7415.33 7416.83
  • ПЕТРОЛ 58.46 58.51
  • ЗЛАТО 1290.81 1291.31
  • СРЕБРО 17.11 17.14

Видео