Никой не е себе си в интернет, казва ТВ журналистката Лиса Линг. Facebook, например, е отражение на живота, който вие бихте искали другите да мислят, че водите.

Във Facebook споделяме само най-красивите си снимки (още по-добре ако са от някоя екзотична дестинация) във Twitter остроумничим.

В LinkedIn обаче е добре да се придържаме към истината, съветват от сп. Forbs. Сайтът се използва предимно за работа и професионални цели.

Да лъжеш в LinkedIn е като да лъжеш в официалното си CV.

Джошуа Уолдмън, автор на Social Media for Dummies и Никол Уилямс, автор на Girl on Top, съветват кои са най-жестоките грешки, които хората правят в LinkedIn:

1. Нямате снимка

Профилите със снимка се гледат 6 пъти повече от тези без. Въпреки това, много хора не си слагат снимка в LinkedIn, защото казват, че „това не е сайт за запознанства“. Работодателите обаче се отнасят с подозрение към профили без снимка.

2. Стара или неподходяща снимка

Ще се изненадате колко 40, а и дори 50-годишни хора слагат навсякъде снимка от началото на 30-те си години. Известно време оправданието „нямам друга снимка под ръка“ е вършело работа. Но за 10-15 години да не си направите още една снимка е подозрително. Много хора заличават свои дефекти на снимката, но това е грешен ход, защото дава нереалистична представа у другите. Когато ви срещнат в реалния живот, хората ще бъдат прекалено учудени от разликата във вида ви онлайн и на живо.

Да го кажем така „Ако сте плешив в реалния живот, трябва да сте плешив и на снимката“.

3. Образование

Не лъжете! Винаги може да стане ясно, че не сте завършили гимназията, за която сте писали и че не говорите гръцки, испански, руски, немски, иврит и още 5 езика.

4. Да напишете, че сте отворени за предложения за работа

Погледнете най-отдолу на профила си. Каква настройка сте задали? Много хора, когато се регистрират, пишат, че са „отворени за предложения“. След време те напълно забравят за това и се чудят защо непрекъснато им пишат непознати.

5. Професия

Имате 120 знака, за да напишете каква е професията ви. Това е много важно, защото много работодатели гледат там. Не пишете само „счетоводител“, например, напишете „добър счетоводител и запален спортист“.

6. Вашите умения

Сайтът дава възможност на работодателите да търсят като задават различни критерии и точни умения. Много хора обаче не са попълнили тази секция от профила си. Тя е много важна – постарайте се да попълните всичките си допълнителни квалификации и в същото време нека да бъдат акуратни. Не пишете неща, от които разбирате само бегло.

7. Не пишете, че сте работил с някой, ако не сте

Във Facebook хората канят за приятел напълно непознати. В LinkedIn често се свързват с хора, които познават бегло, опитвайки се да спечелят от авторитета им. На лъжата краката са къси!

8. Поставяйте си големи цели

На едно парти Никол Уилямс срещнала млада служителка на HP. Попитала я с кого би искала да се свърже в LinkedIn и тя отговорила разбира се с Мег Уитман (CEO на компанията), но знаела, че няма никакъв шанс Уитман да я одобри. За това Уилямс си направила следния експеримент. Тя помогнала на жената да напише кратко писмо до Уитман, в която се представя като служител на компанията и нейна почитателка и я моли да я приеме в контактите си, защото би искала да се поучи от нейната кариера. След няколко Мег Уитман я добавя сред контактите си (които са по-малко от 300 души). Изводът: Поставяйте си големи цели! Да, имало е голяма вероятност Мег Уитман да не я беше одобрила, но какво е щяла да загуби? От друга страна – какво печели? Когато работодател види, че тя е свързана с шефката на HP, ще гледа на нея с други очи.

9. Препоръки

Не бъдете досадни с искането на препоръки за LinkedIn, особеноот хора, които познавате бегло.

10. Да бъдете или да не бъдете отчаяни?

Ако ви уволнят и се оплачете на всички във Facebook, че имат е нужда от работа, това може би ще бъде счетено за прекалено отчаяно. Така ли е обаче в LinkedIn?

Джошуа Уолдмън прави експеримент. Той помолил свой приятел, който бил безработен от 3 месеца да напише статус, че си търси работа и да звучи уязвим. Резултатът: за 7 дни получава близо 20 съобщения. Само едно от тях е негативно – негов приятел се тревожи, че е звучал прекалено „отчаяно“. Другите са били оферти за работа.