Настъпването на пролетта и наближаването на отпускарските месеци е отличен повод да започнете да се разсейвате на работното място. Подобно на всеки друг сезон, пролетта може да бъде изпълнена с много задачи и ангажименти.

За щастие, разполагаме с няколко трика за продуктивност, които ще ви изненадат.

1. Продължете да съставяте списъци, но по различен начин.

Вероятно, когато отмятате задачите в списъка, вървите от началото към края. Може би започвате от първите задачи, защото държите те да бъдат изпълнени първи. Грешка!

Според експерта Бен Скот този подход може да ви отведе в нежелана посока.

Започнете от центъра на списъка, съветва той. Освен това записвайте задачите така, че да бъдат свързани смислово или проектно. Така създавате нещо като облаци от свързани задачи. Нарисувайте диаграма!

2. Усетете аромата на цветя, когато се събудите

Не се вглеждайте просто така в купата със зърнена закуска, след като се събудите. Трябват ви цветове, които зареждат!

Изследвания сочат, че цветята рано сутрин се отразяват добре върху енергийните нива и настройката ни.

3. Разходете се в парка

Изследване от 2009 г. на учени от Мичиган сочи, че хората, които прекарват време навън, правейки разходка например, показват по-добри резултати на тестове за фокусиране. Звуците в природата, прекрасните гледки и въздухът допринасят за мозъчната дейност.

Ако сте градски човек, достатъчно е да се пораздвижите на разходка в парка, по улицата към града и дори да гледате саксийни цветя.

4. Смейте се много!

Според мнозинството изпълнителни директори чувството за хумор е изключително важно, когато става дума за кариерно развитие. По думите им хората с чувство на хумор работят по-добре.

5. Работете в 4:00 часа

Е, този съвет звучи странно, а вероятно и невъзможно, но... Изкачайте! Трудността е да станете, а оттук насетне ще усетите, че работата ви потръгва.

По това време на деня всички останали спят. Никой не ви разсейва! Ще се удивите колко продуктивни сте в 4:00 сутринта!

6. Купете си един цвят обувки и чорапи за работа

Този трик е насочен към идеята максимално да редицурате времето, което отделяте, за да се подготвите за работа. Направете процеса лесен. Същото можете да приложите и по отношение на храната.

7. "Накъсайте" деня си, като разполагате с време за изпълняване на различни задачи

Експертът Даниел Дж. Левитин съветва да разделите деня на части по проекти. Така ще бъдете по-креативни и продуктивни. Не се увличайте по социалните мрежи. Те постоянно ще ви разсейват.

Отговорянето на имейли в пощата също трябва да бъде обособено в определено време от деня.

8. Повишете температурата в офиса

Обикновено температурата на въздуха в офиса не е удобна за всекиго. През лятото ни е прекалено студено заради климатика, а през зимата ни е прекалено горещо, пак поради същата причина. Оказва се, че топлата среда предразполага към по-добра продуктивност.

9. Не отговаряйте на имейлите

Един суперпродуктивен човек не си проверява пощата на всеки 5 минути. Той го прави само няколко пъти дневно. Вие от кои сте?

10. Използвайте бележник

Да, в наши дни разполагаме с редица приложения за мобилния телефон. Съветваме ви да заложите на традицията и да се снабдите с хартиен бележник. Магнатът Ричард Брансън винаги носи със себе си бележник!