Разбира се, че е добре, когато се вълнувате как се представяте на работното място. Има неща обаче, които си заслужава да знаете по време на първите стъпки в кариерното ви развитие. Понякога офисният етикет може да бъде странен и напълно да се отличава от очакванията ви.

Има неща, заради които определено не си заслужава да се потите. Ето 10 от най-често срещаните офисни тревоги, които е добре да пренебрегнете.

1. Когато не получите имейл с послание „Добра работа!” за всяко нещо, което правите.

Училището и университетът са зад гърба ви. Вече не можете да очаквате, че постоянно ще ви лепят звездички за добре свършена работа.

Положителната обратна връзка е добра, разбира се, но ако не получите никакъв отзив в продължение на дни, недейте да се впрягате. Нищо лошо не е станало.

2. Напускането на офиса за обяд.

Ако разполагате с един час почивка по обед, използвайте го! Устойте на съблазънта да отскочите до близкото магазинче и да се върнете с обяда си в офиса.

По-добре излезте навън и прекарайте целия час в разходка, поседете на пейка и се отпуснете. Мислете за нещо друго, освен за работа! Т.е. презаредете!

3. Когато някой ви погледне накриво.

Дали сте на първата си работа или пък на поредната, знайте едно – винаги може да се получи така, че да получите неодобрителен поглед от колега. Всъщност, практиката показва, че често причината не е във вас.

Дори изобщо не се отнася до вас. Кой знае каква е била сутринта на този ваш колега? Възможно е децата му да са го подлудили или да са го събудили в 5 сутринта.

4. Когато шефът ви подари намръщване.

Подобно на горното – не се знае за какво мисли шефът и дали въобще е искал да ви изпрати послание.

5. Някой описва облеклото ви като „дръзко”.

Днес решавате да се облечете супер яко, защото сте модерни и стилни. Ваш колега обаче се намръщва и ви казва, че сте се облекли неподходящо.

Съвет? Пробвайте да се върнете към обичайното офисно облекло, след няколко дни пак сложете нещо по-така, според предпочитанията ви. Не позволявайте на колегите да убиват стила ви.

6. Когато се налага да излизате от работа 15 минути по-рано заради часа по йога.

Когато сте добри в работата си, не закъснявате и постоянно показвате съпричастност към случващото се в компанията, тези 15 минути преди края на работното време нямат никакво значение!

7. Искате да слушате музика със слушалки.

Ако така можете да изпълнявате работните задачи по-добре, тогава какво значение имат други мнения? Уверете само, че не шумите на другите с прекалено силен звук.

8. Вашите колеги ви изпращат прекалено кратки имейли.

Когато получавате кратки съобщения от колега, особено когато е над вас в кариерната стълбица, може да възникне въпросът – дали в тази краткост не се крие нещо друго, нещо лошо...

Не си въобразявайте. Хората работят, не може да влизат постоянно в детайли.

9. Носите малка чантичка, когато ходите в банята, в продължение на една седмица всеки месец, ...и смятате, че всички ви изпиват с поглед заради това.

Не, никой не ви гледа.

10. Човекът, който седи до вас, не е приятелски настроен.

Той е необичайно и неудобно за вас тих. Не решавайте, че не ви харесва. Може просто да обича да работи съсредоточено и без излишни емоции и коментари.