Разсейването не е ничий приятел. Докато някои хора са по-съсредоточени, други се борят със зъби и нокти, за да запазят фокусираността си и да бъдат продуктивни.

Скорошно проучване на сайт за обяви за работа определи кои са най-големите неприятели на работния процес. Да ги разгледаме във възходящ ред.

10. Работа в офиси, оформени клетъчно

Тези офиси са много популярни в САЩ. През последните години станаха актуални и у нас. Няма стени до тавана, работните места са очертани едно до друго, като се разделят от ниски стени. Според някои специалисти, този тип работни места провокират усещане за клаустрофобия. Ако започнете да се усещате така, сякаш стените започват да ви притискат, станете и започнете да се разхождате. По възможност изложете се на въздействието на слънчева светлина. Така ще разсеете завладялото ви потискащо чувство.

Още: 7 съвета за по-добър баланс между работата и личния живот

9. Шумни колеги

Пространството може да бъде ограничаващо, но в такива ситуации можете да се поразходите, да поразмишлявате прави и да разширите кръгозора си. Но има ли лек при шумни колеги? Слагането на слушалки на ушите, за да притъпите абсолютно всички звукове в околната среда?

8. Пуш пауза и пауза за лека зауска

Излизането от офиса, за да изпушите една цигара, може да ви кара да се отпуснете, но също така възпира мисловния ви процес, насочен върху приключването на започната задача. Същото е положението при отиването до кухненския бокс, за да си направите лека закуска.

7. Срещи

Събирането на екипа на обща среща може да бъде нож с две остриета. За да намалявате продуктивността на служителите си, съветваме ви да обявите срещата предварително, за да провокирате организираността на служителите – те да имат време да приключат със започнати задачи и да планират следващите си действия. Освен това уверете се, че служителите ви са готови да разискват определена тема и дали са готови да дадат адекватни идеи.

6. Когато колегите постоянно говорят

Добре е, че се наслаждавате в разговорите с колегите си. Но понякога се получава така, че разговорите не са служебни, а преобладаващо относно приятели и семейство. Такива разговори са напълно приемливи в почивните дни и докато чакате на опашката за кафе, но в самия офис – не. Определено действат разсейващо.

5. Имейли

Времето, което отделяме на електронната поща, и навиците, които развиваме по отношение на това съвременно удобство, са ключови по отношение на продуктивността ни. Колко често проверявате пощата си? Колко време отделяте, за да отговаряте на получените писма?

Знаете ли: Как успелите хора прекарват уикендите си?

4. Социални мрежи

Социалните мрежи са източник на забавление и предоставят възможност за честа комуникация с много хора, както в работната сфера, така и в личен план. Замислете се, дали пращането на честитка за рождения ден на сестрата на ваш колега е необходимо с цел изпълнението на някоя работна задача.

3. Клюки

Офисните клюки могат да бъдат както забавляващи, така и да предизвикват напрежение сред служителите. Да идваш на работа и да се чувстваш като в гимназията? Със сигурност усещането не провокира жизненост и увереност. Винаги избягвайте и предотвратявайте потенциални рискове за внасяне на паника и дезинформация в офиса.

2. Интернет

Ако чистите историята често по време на работния процес, вероятно има повод да преосмислите навика си. Спестете си проверяването на банковата сметка и пазаруването онлайн през работния компютър.

1. Мобилен телефон и пращане на съобщения

Изследвания посочват като най-голям враг на продуктивността навикът на служителите постоянно да говорят по телефона и да пращат съобщения. Сигурни сме, че сте убедени, че това е най-големият дразнител по време на работа – различните приложения на мобилния телефон, които поддържат връзката между вас и приятелите ви непрекъсната.

Според етикета, ако искате да приемете спешно и лично повикване, задължително трябва да се уедините на място, което не пречи на другите хора около вас и което ви позволява да проведете спокойно разговора.

Вижте и 10 признака, че сте убили продуктивността си