Една от причините мъжете да се заглеждаме по жените с къси поли е, че те разкриват информация за състоянието на икономиката. Така поне твърди виден икономист от 20-те години на миналия век, пише Business Insider.

През последните няколко години прогнозите на икономистите се разминават значително с реалността. Намирането на смисъл в икономическите индикатори напоследък е по-малко наука и повече усещане.

Някои находчиви инвеститори се обръщат към индикатори, които не могат да намерят на своите Bloomberg терминали, за да се ориентират за състоянието на икономиката.

Ето и някои от най-странните икономически индикатори:

Индикатор на реклама на морската пехота

Идея: Интензивността на рекламите на морската пехота на САЩ се развива заедно с тенденциите при заетостта. В тежки икономически времена, гражданите, които не могат да си намерят работа, е по-вероятно да се запишат в армията. Ако прекалено много хора се записват обаче морските пехотинци показват по-сурови тренировки в рекламните си видеоклипове, за да изплашат евентуалните кандидати.

Индикатор на латвийските проститутки

Идея: Обикновено търсене и предлагане. Във времена на икономически бум, когато жените могат да си намират по-добра работа, има по-малко проститутки, а почасовата цена на техните услуги нараства.

На фона на икономическия срив през 2009 г. цената пада до 60 долара за нощ. Този прибалтийски индекс е далеч по-чувствителен от всеки друг индекс в региона.

Индикатор на мъжкото бельо

Идея: Мъжете се въздържат от закупуването на ново бельо по време на тежки икономически времена, за да пестят пари.

Дори Алън Грийнспан вярва в този индикатор. Според компанията Mintel продажбите на мъжко бельо в САЩ намаляват с 2.3% през 2009 г., което е първото понижение от 2003 г.

Индикатор на красивите сервитьорки

Идея: Колкото по-красиви са сервитьорките, в толкова по-лошо състояние е икономиката. Във времена на икономически бум физически атрактивните хора могат да използват външния си вид, за да си намират по-добре платени работи. Като модели или хостеси на корпоративни събития например.

Индикатор на консумацията на бира

Идея: Няма да можете да стигнете до бара след работа? Очевидно не сте сам. Потребителите често се опитват да пестят пари, като пият вкъщи и по този начин се стига до спад в продажбите на баровете и на заетостта в тази индустрия.

В Европа 73% от работните места свързани с бирената индустрия са извън пивоварните. Сред тях са и работните места в баровете и ресторантите. В периода 2008 - 2010 г. заетостта в бирената индустрия е намаляла с 12% в сравнение с 2% спад на заетостта в Европа като цяло. Мерките за икономически ограничения със сигурност се отразяват много по-тежко без едно питие.

Индикатори на прическите в Япония

Идея: Във времена на икономически разцвет жените е по-вероятно да подстригват и боядисват косата си по-често. Във времена на рецесия е по-вероятно жените да се подстригват по-късо, за да спестят честото ходене до фризьорския салон.

Малко анализатори споделят тази идея, но японското списание Nikkei публикува данни, според които жените са се подстригвали по-късо при срива на икономиката през 1997 г.

Индикатор на дължината на дрехите

Идея: Открит от икономиста Джордж Тейлър през 20-те години на миналия век, този индекс прогнозира посоката на пазара във основа на дължината на женските поли и дрехи. Колкото по-къса е дрехата, в толкова по-добро състояние е икономиката.

Това е просто мит, според купувачите. Някои икономисти обаче все още припомнят за мрачните дължини на дрехите след финансовата криза от 2008 г. Други пък се притесняват, че дългите поли от това лято предвещават нов икономически спад.

Индикатор на пуканките

Идея: За да се откъснат от тежката реалност, потребителите се тълпят в киносалоните, за да гледат Джейсън Борн или Хари Потър, без значение от качеството на филма.

Продажбите на билети за кино в САЩ отчитат една от най-добрите си години по време на рецесията през 2009 г. Ако се стигне до втора вълна на рецесията, може да се очаква продажбите на пуканки отново да скочат.

Индикатор на времето за финализиране на сделка по продажба на кола

Идея: колкото по-бързо продавачите на коли намаляват цените в паркингите си, в толкова по-слабо състояние е икономиката.

Не съществуват реални данни за времето за финализиране на сделките за продажби на коли. Отстъпките в цените в САЩ обаче нарастват астрономически през 2008 г. когато Ford, GM и Chrysler остават с много излишни автомобили на склад.

Индикатор на търсенето в Google

Идея: Всеки ден в Google се извършват стотици милиони търсения. От интернет гиганта решават да ги обобщят и да видят дали това говори за нещо.

Те откриват, че над 20-те категории търсения, които от Google са проследили, в това число и безработицата, осцилират заедно с пазара.

Индикатор на играчките и пастелите в детските менюта

Идея: В опит да запазят маржа си на печалба веригите за бързо хранене намаляват подаръците за деца като пастели и играчки.

Индикатор на печения фасул

Идея: Потребителите се пренасочват към консервирани стоки, за да пестят хранителни разходи в тежки икономически времена.

През 2009 г. стойността на печения фасул в консерва скача с 23% във Великобритания.

Индикатор на червилото

Идея: Създаденият от Леонард Лаудер, председател на Estee Lauder, индикатор показва, че жените се ориентират към червило, вместо към по-скъпи неща като дамски чанти и обувки по време на тежки времена.

Според Investopedia продажбите на червило в САЩ са се удвоили след рецесията последвала терористичните атаки от 11 септември 2011 г.

Индикатор на тесните вратовръзки

Идея: Тук всъщност има два индикатора. Първият е, че мъжете си купуват вратовръзки, за да изглежда, че работят по-здраво в тежки икономически времена. Вторият е, че вратовръзките стават по-тънки когато икономиката е в по-тежко състояние и по-ярки, когато икономиката започне да се възстановява.

Във Великобритания на фона на новините, че се задават уволнения през 2007 г. продажбите на вратовръзки скачат, тъй като мъжете се опитват да покажат на работодателите си, че са дошли за да вършат работа.

Индикатор на скоростта, с която строителните фирми връщат телефонно обаждане

Идея: При положение, че винаги са заети с други клиенти, да се намери строителен предприемач, който ще върне на обаждането ви, може да се окаже голям проблем по време на домашен ремонт. Така че, колкото по-бързо строителните фирми отговарят на обажданията ви, толкова в толкова по-лошо състояние е икономиката.

Още любопитни новини във Facebook