Споделяли сме ви колко важно е да благодарите на другите - на роднини, приятели, познати и колеги. Дори на шефа си. Предвид случващото се в съвременния свят, искаме да продължим тази линия на човечност и благодарност и да я пренесем на работното място.

Когато някой направи мил жест, нещата се задвижват в положителна насока. Жестът стимулира производството на хормона допамин в мозъка и зарежда мисълта ни положително, подчертава Дейвид Р. Хамилтън, автор на "Защо учтивостта е добра за теб".

Когато тази учтивост се прехвърли от лице на лице, тя създава емоционална връзка - страхотен начин да подобрите отношенията в офиса, нали?

В духа на благодаренето, представяме ви 18 малки жеста, които са от огромно значение и положително повлияват работата ви:

  • Върнете парите на колегата, които сте му поискали назаем преди три дни.
  • Дарете с целувка колегата си по бюро.
  • Поговорете с някого за кратко, просто така, за да го попитате как е денят, добре ли се чувства и т.н.
  • Споделете някоя от своите мокри кърпички, защото сте наясно, че винаги в един офис поне някой ще се оплаче от замазан екран на компютъра.
  • Позволете на някой колега да използва бюрото ви за известно време.
  • Изпратете послание "Страхотна работа" на свой колега, за когото знаете, че е запретнал ръкави над сложен проект.
  • Предложете слушалките си на шефа, защото знаете, че има нужда от съсредоточаване.
  • Дайте назаем специалния си молив на колега, тъй като знаете колко важно е да можеш да запишеш мислите си с удобен инструмент.
  • Попитайте колега какви са плановете му за уикенда.
  • Почерпете всички с вкусни кексчета.
  • Направете комплимент на най-новия си колега по повод облеклото му.
  • Планирайте "щастлив час".
  • Задръжте вратата на асансьора.
  • Узнайте кога колегите ви имат рожден ден. Подгответе подарък или изненада.
  • Отговорете възможно най-бързо на имейла на колегата ви, който ви моли за помощ.
  • Просто кажете "Добро утро!"
  • Поканете колега на ранна закуска преди началото на работния ден.
  • Усмихвайте се!