20 брилянтни начина да пестите време

6835
20 брилянтни начина да пестите време

Всеки от нас има моменти, в които не успява да намери време и енергия да свърши всички запланувани за деня задачи. Има обаче техники, които могат да засилят продуктивността и концентрацията ви. Ето 22 от най-ефективните от тях.

Решете какво е важно за вас в следващите 5 години. 80% от това, което правите сега, няма да се превърне в нещо, ако нямате цел.

Сън, храна и упражнения могат да ви помогнат да утроите резултатите, защото те засилват фокуса, мотивацията и енергията.

Правилото на двете минути: ако може да направите нещо (като да отговорите на мейла или къщна работа), направете го сега. Планирайте за по-късно, ако ще ви отнеме 5 минути или повече.

Правилото на петте минути: най-доброто решение срещу отлагането е да си обещаете, че ще свършите голяма задача само за 5 минути. Съсредоточете се и я свършете.

Правило за продуктивност: ако искате да сте добри в нещо, вършете го всеки ден, включително на Коледа, Великден, празници. Без изключение.

Малките навици, свързани с петминутното правило, ви помагат да създадете навици, с които ще действате бързо.

Вашата памет има лимит. Не може да запомните всичко, дори да сте гений. Пишете в тефтер, направете си списък, свалете апликации, които да ви напомнят.

Колкото се може по-малко пособия и апликации. Използвайте например Google Calendar с Gmail.

Рутинни задължения. За да бъдете дисциплинирани, започвайте деня с планиране от сутринта и разпределете задълженията си. Така имате приоритети, избягвате ненужните дейности и правете това, което има значение.

Времеви интервали. В продължение на 30 минути правете само едно нещо – без мейли, телефони, разговори, социални мрежи.

Носете слушалки. Не е казано, че трябва да слушате музика, но така хората няма да ви притесняват.

Email .ът – прочетени съобщения и празна кутия. Не започвайте деня си с четене на мейла, не го четете и в края на деня. Правете го три пъти на ден – в 11, 14 и 17 ч. Отговаряйте веднага на мейлите, ненужните трийте, сортирайте важните.

Телефонните разговори. Не бъдете винаги на разположение. Оставете телефона на вибрация и връщайте само важните обаждания.

Сортирайте малките задачи – мейл, телефон, Facebook и т.н.

Най-важните неща. Започвайте с тях сутринта, като степенувате задължително – трябва – може.

Мислете трезво. Взимайте важните решения сутрин и организирайте след това.

В какво сте силни. Питайте се в какво сте най-добри и какво може да направите точно сега. След това приложете правилото за петте минути.

Почивайте. Почивката прави чудеса и може да ви презареди. Не правете нещо, което не искате, само за да ви похвалят. Отстоявайте приоритетите си.

Правете се на некомпететни. Това е дипломатичен начин да приложите горното правило.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Пий и пей
# 0
13:09 | 30 September 2016
Думата application се превежда като приложение. Апликация звучи смешно.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg