Ние учим децата си да работят здраво, да не се отказват, да очакват хубавите неща да им се случат и да ги търсят навсякъде, пише Businessweek.

Но един ден, неизбежно, ще трябва да ги научим и на нещо друго – да уволняват.

Често след като уволнят някого, шефовете чуват от другите служители „Крайно време беше!“. Явно уволненият е бил проблем доста дълго време и може би е трябвало да си тръгне по-рано.

„Искам работното ми място да е едно щастливо място. За това уволних всички нещастни хора,“ казва пред Businessweek директор, който пожелал да остане анонимен.

От изданието посочват 3 типа служители, от които трябва да се отървем веднага:

1. Всезнайовците

Иноватори стават хората, които се учат, а не хората, които всичко знаят. Това са хора, които осъзнават, че има неща, които не разбират и се стремят да научат колкото може повече за тях. Ако вярвате, че всичко знаете – никога нищо няма да научите.

Ето някои примери, за хора, заслепени от своята компетентност:

През 1876 година в компанията Western Union казват „Това нещо „телефонът“ има прекалено много недостатъци, за да стане средство за комуникация. За нас този уред няма стойност“.

През 1920 година пък съдружниците на Дейвид Сарноф, който им предложил да инвестират в радиото, казали „Тази свиреща кутия няма никаква комерсиална стойност. Кой ще плаща за реклама по нещо, което не говори на никого конкретно?“

2. Жертвата

Оплаква се от това колко много работа има. Не е доволен от новите задачи, мисли, че не му влизат в задълженията, не му плащат достатъчно. Все се чувства прецакан. Вместо да гледат на една трудна задача като на предизвикателство, те считат, че това е проблем, който трябва да избутат някак си.

Винаги намират за какво да оплакват, вкисват атмосферата дори на офис партитата.

Трябва да уволните тези хора, въпреки че статистически те са хората, които най-вероятно ще ви съдят. Така че бъдете безупречни в документацията.

3. Тези, които не вярват в себе си и/или екипа

“Защо да работим толкова много по този проект? Тъй или иначе шефът няма да го одобри. И да го одобри, пазарът сам ще го отхвърли.“

Спомнете си думите на Хенри Форд „Ако мислите, че можете или че не можете – прави сте!“ Тоест – ако мислите, че няма да успеете, най-вероятно наистина няма да успеете.