LinkedIn може да не представлява най-страхотната социална медия платформа в света за споделяне с приятели и семейни познати, но пък е ключова, когато става дума за играждане на собствен персонален бранд.

Това е мястото за професионалистите, и по-важното - оттук ще дойдат първите предложения в Google, когато някой потърси името ви. Всъщност, 86% от компаниите, които използват социалния нетуърк за наемане на хора, хвърлят едно око и на LinkedIn.

Не е необходимо да търсите в момента работа, за да получавате ползи от впечатляващи работодатели или пък колеги, защото LinkedIn не е просто място, където да поместите резюмето си.

Платформата е отличен начин да направите ценни професионални връзки и да получавате най-нова информация за пресни възможности. Струва си да имате профил – още повече си струва той да е създаден така, че да привлича другите.

Веднъж щом разгледате LinkedIn, можете да започнете да използвате тези съвети, за да засилите присъствието си в платформата.

Напишете запомнящи се първи редове
Те притежават потенциала на първите няколко изречения от добра книга – трябва да послужат като стръв, която кара читателя да се зачете нататък.

Не записвайте просто позицията си. Мислете за заглавните думи като за мини биография и как използвате позицията си, за да създадете ценност за тези, които работят с вас.

Например, вие не сте просто мениджър продажби – вие сте мениджър продажби, който подпомага развитието на дребния бизнес.

Не игнорирайте препоръките
Не бъдете срамежливи! Ако сте извършвали услуги за индивидуални клиенти или фирми, учтиво ги помолете да ви напишат препоръка. Заедно с това е желателно да одобрявате и да препоръчвате други хора за отличната им работа и експертните им умения.

Този процес е двупосочен – много по-вероятно е да получите одобрение и препоръка, ако вие направите първата стъпка.

Вижте още: Три тактики за търсене на работа, които работят

Използвайте ключови думи
Убедете се, че профилът ви е изчерпал всички ключови думи, които характеризират професионалния ви опит и интереси. По този начин търсачките ще ви намират по-добре, а това означава, че повече хора ще стигнат до профила ви.

Има ключови думи, които са използвани прекалено много. Например, „креативен” и „организиран”. Ако отговаряте на тези определения, не е забранено да ги използвате в профила си. Съветваме ви обаче да ги пропуснете при формулирането на заглавия и подзаглавия.

Използвайте ключовите думи така, че да съответстват на другата информация, която сте въвели в профила си. Не ги натрупвайте, без да коренспондират с резюмето ви.

Изтривайте остарялата информация
Ако не търсите активно работа, обстоятелствата може да доведат до моменти, в които профилът ви да е пълен с остаряла информация. Това не е добре. Редовно четете профила си и коригирайте със свежа информация за професионалното ви развитие и компетенции.

Убедете се, че имате персонализиран URL
Напълно възможно е да пропуснете този детайл и адресът ви в LinkedIn да излиза така: http://linkedin.com/in/, последван от няколко цифри. Коригирайте това през профила си. Напишете името си, за да изглежда адресът ви по-запомнящ се: http://linkedin.com/in/Иметови

LinkedIn може да бъде мощен инструмент за създаване на нови връзки, които да ви отведат до неподозирани отворени позиции и блестящи възможности. Възползвайте се от това и направете всичко по силите ви, за да се откроява профилът ви. Изведете в него всичките си силни страни!