Ако държанието на шефът ви кара да се чувствате неудобно, може би той прекрачва границата на доброто професионално държание.

Има ли право шефът ни да се държи както иска, защото е шеф? Не би трябвало. Вижте кои са 6-те граници, които шефът ви не бива да прекрачва, според експертите на сп. Forbes.

Да говори за вашата заплата пред другите служители

Това е конфиденциална информация и е неетично от страна на шефа ви да говори за това на всеослушание. Още повече, ако той намеква, че ви се плащат прекалено много пари.

Шефът ви мъмри пред другите служители

Всеки би казал, че шефът има право да е недоволен и може би да крещи. Етичното в случая е да ви повика в кабинета си и да говори с вас насаме. Публичното мъмрене, особено, ако става въпрос за доста грубо отношение или често повтарящо се действие е непрофесионално.

Има нереални очаквания

Това е малко по-сложен въпрос, тъй като не винаги е лесно да определим кога едни очаквания са реалистични и кога не.

Важното е мениджърите ясно да показват очакванията си към служителите, да им оказват нужната помощ, за да е ясно какво се желае от тях.

Шефът ви споделя твърде много лични неща

Дори да сте приятели, все пак вие сте шеф и служител. Вие не сте негов терапевт, нито той ваш и е добре някои неща да останат дискретни. Ако шефът ви започне такъв разговор, бъдете кратък в отговорите и се опитайте да смените темата. Поменете, че това се отнася и за вас – не търсете от него съвети за прекалено лични проблеми.

Прави неудобни коментари

Това включва коментари или шеги, свързани с външния ви вид. Комплименти, които ви карат да се чувствате неудобно и т.н. Не правете и вие подобни намеци.

Шефът ви прави намеква, че полът, расата, възрастта и религията ви могат да повлияят на кариерата ви

Нито едно от изброените неща не би трябвало да има отношение за това как да си вършите работата. Ако тези неща се обсъждат на работното ви място, говорим за дискриминация.