Светът се възстановява от икономическата криза, но все още в редица компании се правят съкращения.

Мнозина не могат да бъдат сигурни в работата си и единственото, което им остава, е да се стараят да бъдат служителят, с който никой работодател не иска да се раздели.

Виж още: 10 начина да повишите продуктивността си

Вижте няколко съвета за това как да бъдете този служител:

Вършете си работата

Ще започнем от очевидното – вършете работата, за която са ви наели. Много хора имат нужда от супервайзор, който да ги наставлява и да „стои до тях“.

Дори и когато шефът не е в офиса и си мислите, че няма нужда да се стараете кой знае колко – има!

Спрете да гледате часовника

Не бързайте да скочите от бюрото точно в 18.00 часа. Бъдете в офиса поне няколко минути преди започване на работния ден и си тръгнете няколко минути след завършването му.

Винаги вършете повече от това, което е задължително

Ако правите всичко, което се очаква от вас, ще бъдете... средностатистически служител.

А целта ни не е да бъдете средностатистически, а изключително добър служител.

За това забравете за изрази като „Това не е моя работа“ и се старайте да бъдете полезни с каквото можете във всяка ситуация.

Бъдете компетентни

Трябва да познавате вашата работа изключително добре и да бъдете човека, до когото другите да се допитват в случай на проблем или въпрос, а не вие да питате.

Не злепоставяйте колегите

Никога не се опитвайте да блеснете за сметка на някой друг.

Не е ваша работа да изтъквате какво някой не е успял да свърши.

Така ще изглеждате като подли клюкари, а и колегите ще ви намразят.

Бъдете част от социалния живот

Участвайте във всякакви събития, организирани от вашия офис – спортни срещи, вечери, доброволен труд.