Помните ли първата си работа? Тя често е нещо, с което никога не бихте се захванали сега, но е била важна първа стъпка за вас.

В сайта Quora потребители отговаряха на въпроса „Кой е най-ценният урок, който научихте от първата си работа?“

Вижте някои от най-интересните отговори:

Вашата нагласа е много важна

Това да сте позитивни настроени е много по-важно от резултатите ви. Бъдете човекът, който носи енергия в офиса, казва потребителят Майкъл Чен, чиято първа работа е била в консултантска фирма.

Обръщайте внимание на малките неща

Прочитайте по два пъти всеки имейл, преди да го изпратите, казва Чен. „Важно е какво казваш, но е важно и как го казваш.“

Отношението с мениджъра

Освен ако не сте CEO, вашата работа е да улеснявате живота на шефа ви. Не отивайте при него с проблеми, а с решения.

Търсете начини да учите нови неща

Вашите умения са ключът към успеха. Колкото повече неща можете, толкова по-ценен служител сте. Учете се от всяко нещо, интересувайте се от повече неща, освен от абсолютно задължителните. Намерете си хоби извън работата.

Бъдете учтиви

„Моля“ и „благодаря“ трябва да са задължителни думи в речника ви. Всички обичат възпитаните хора.

Не винаги ще ви бъде лесно, но нищо не е невъзможно

Ако сте изправени пред трудна задача, може да се опитате да я разбиете на няколко по-малки части и да успявате едно по едно.

Задачи, които в началото на вашата работа ви изглеждат невъзможно трудни, след известно време практика ще бъдат напълно тривиални.

Знайте ролята си и бъдете добър в нея

Намерете вашата „ниша“ в компанията – нещо, с което вие да се справяте най-добре. Всеки ценен служител има някакво поле, в което той е „експертът“ във фирмата и всички се допитат до него по този въпрос. Намерете вашето.

Не се обезкуражавайте от проблеми

Ще има моменти, когато нещата няма да вървят добре. Търсете решения – това ви е работата.