9 причини тичането да подобри психическото ви състояние

15344
9 причини тичането да подобри психическото ви състояние

Когато стресът надделее, много хора слагат обувките за бягане, хващат пътя и скоро разбират, че настроението им се е подобрило, а лошото настроение е изчезнало.

Но психическите ползи от тичането не са само еуфорията, за която бегачите говорят, но това е и най-естественият, прост и евтин начин да се избавите от стрес, безсъние, депресия, дори пристрастеност.

Ето някои от ползите, които бягането може да ви донесе.

Бягането намалява стреса


Ако някога сте ходили да тичате след тежък работен ден, може би сте забелязали, че натрупаното напрежение бързо изчезва. Спринтът може да засили способността на организма да се справи със стреса и отвлича вниманието от проблемите.

Бягането е естествено решение за реакцията при паник атака, която преживяваме, когато сме под стресови ситуации.

Ритъмът и повторяемостта на движение могат да бъдат много отпускащи и успокояващи. Можете да се съсредоточите върху дишането си или звука от стъпките и така постепенно да забравите за притесненията. Спринтът ви връща в зоната на комфорта и помага за постигане на психически баланс.

Бягането намалява симптомите на депресия

Проучванията показват, че редовни кардио упражнения, като тичането, могат да намалят депресията. Някои от формите й са причинени от дефицит на серотонин и допамин. Спринтът помага на тялото да се създадат повече от тези химикали, които ни карат да се чувстваме добре и спомагат за подобряване на настроението.

Спринтът също води до освобождаване на ендорфин - естествен антидепресант на организма, който може да доведе до чувство на еуфория или по високи резултати.

Хора, страдащи от депресия, са съобщили, че след редовно бягане настроението им се повишава, изчезват умората и несигурността. Тичането дава възможност да се съсредоточите върху нещо, което отвлича вниманието от деперсивните и лоши мисли.

Тичането намалява тревожността

Учените са установили, че редовните аеробни упражнения намаляват цялостното напрежение, редуцират хормоните на стреса в организма, помагат за стабилизиране на настроението. Дори пет минути аеробни упражнения могат да повлияят срещу тревожността.

След тренировка хората със симптоми на тревожност показат намаление на напрежението в мускулите, по-малка изнервеност и хиперактивност.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg