Бизнес митове

4640
Бизнес митове

Много от нас са склонни да стартират собствен бизнес с идеята да станат богати и да нямат шеф на главата. Дали подмамени от постигането на „американската мечта" или от факта, че не се чувстваме правилно оценени, сме склонни да скочим с главата напред. Ето и няколко мита свързани с предприемачеството:

1. Брилянтната идея е достатъчна за успеха на вашето начинание.

Гениалната идея не е необходимото и достатъчно условие за да спечелите пари. Добра идея или просто идеята, която е добре обмислена и сте направили труда да проучите, развиете, изследвате и разгледате от финансова гледна точка, също може да е достатъчна.

Идеята трябва да се реализира, а за това е нужен капитал. За съжаление много хора си мислят, че идеята е всичко и не полагат достатъчно усилия при проучване на средата, съставянето на достатъчно добър финансов план, за да послужи пред финансовите институции и така се обричат на провал.

Развитието на една добра идея може да изисква значителни по размер ресурси, които ако не сте склонни да заделите или да потърсите, можете да попаднете в клопката на това друг да се възползва от нея и да я реализира успешно, изхвърляйки ви от пазара.

2. Стартирането на бизнес е лесна и евтина работа, пречки няма.

Минималният капитал за учредяване на дружество с ограничена отговорност да бъде намален от 5000 лв. на 2 лв. или около 1 евро, предвиждат предложения за промени в Търговския закон. Интересен е обаче въпросът какво ще направи дружество с подобен капитал - ще получи банков кредит или ще съумява да извършва своята традиционна дейност свързана и с разходи за заплати и други.

Само таксите за адвокати и съда са една значителна сума. Да не говорим, че подобно дружество с капитал от 2 лева вероятно ще трябва незабавно да получи заем - най-вероятно от вас, за да осъществява нормално своята дейност.

Вместо да залитаме в популизъм може би е по-добре да се направят реални действия свързани с облекчаването на реда, процедурите, таксите и др. свързани с регистрацията и дейността на дружествата.

Като например регистрацията на един домейн на интернет сайт с така популярния суфикс "bg" отнема година и нещо ходене по мъките и разправии с патентното, а за таксите в сравнение с останалите страни да не говорим.

3. Направете продуктът и услугата, потребителите сами ще дойдат.

Този мит може би е в основата на провала на над 50% от предприетите начинания. Създаването на продукт или услуга не бива да е самоцел, а резултат от продължителни и задълбочени проучвания и изследвания. В противен случай може да се сблъскате със суровата действителност, която е да загубите всичко вложено. Не забравяйте, че още милиони като вас стоят и мислят какво и как да предложат и най-вероятно една доста голяма част от тях е по-добре подготвена.

4. Някой ще открадне вашата идея.

Много предприемачи бързат да предложат или направят нещо само поради мисълта, че някой може да им открадне идеята. Всъщност, най-вероятно на никой не му пука каква е идеята ви, докато не я реализирате, а ако го направите както трябва, то най-вероятно ще е твърде късно за останалите. Не се подлъгвайте да пуснете продукт или услуга, който не е направен в напълно завършен вид, или за който не дошъл подходящия момент, само за да не ви откраднат идеята. Провалът е доста възможен.

5. Важно е това, което мислите вие.

Всъщност, няма значение дали вие и вашите приятели смятате, че идеята ви е невероятна (освен разбира се, ако вашите приятели не са достатъчно богати и многобройни, че да подсигурят гръбнака на потреблението). Важно е какво мислят потенциалните ви потребители за продукта, който смятате да предложите. Не пестете средства в предварителни проучвания, защото те могат да ви спестят всичко. Включително и това да останете без жилище, ако заложите имота си.

6. Това, което е успяло при някой ще се получи и за вас.

По своята същност ние често сме склонни да гледаме в купичката на другите. Да откраднем една добре реализирана идея обаче, не винаги означава, че и ние ще успеем. Успехът зависи от набор от качества и стечения на обстоятелствата, които във всеки случай са различни. Това, което е добро за едни не означава, че ще е добро и за вас.

7. Това, което знаете е по-важно от кого познавате.

Много хора се заблуждават, че без стабилен гръб могат да постигнат нещо само поради своите знания или умения. Често за успех е необходимо много повече - правилни връзки и контакти, добър подбор на съдружник и т.н.

8. Приятели и роднини са най-добрите възможни бизнес-партньори.

Мисля, че тук няма смисъл да коментираме. Почти всички или да кажем 99% от хората, които са опитали този модел знаят как обикновено завършва този тип партньорство. Партньорът ви трябва да е професионалист, който ще допринесе изключително за развитието и реализирането на дадена бизнес идея.

9. Имате нужда от 5 млн. долара, евро или лева за да осъществите своята идея.

Освен ако не се опитвате в сектор, където наистина има граници за вход, то такива капитали за старт на бизнес рядко ще са ви необходими. Това, от което имате нужда е наистина малко стартов капитал и много желание за работа.

10. Да нямате конкуренция е добро нещо, а също и да имате много.

Когато нямате с кого да си сверявате часовника, често можете да не знаете колко е часа. Това е като с бегачите. Ако нямате кой да вдига летвата, няма да постигнете добър резултат.

Наличието на твърде много конкуренция също обаче не е добре, защото може да означава, че пазарът е пренаситен от играчи и ако не предложите нещо наистина уникално, най-вероятно няма да успеете.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg