Ценни бизнес уроци могат да бъдат извлечени от всичко, включително и от уличните наркопласьори. Заблуда е, че всичко на улицата се решава с мускули и оръжия, там има и марктинг, и се прави кариера.

Наркопласьорите могат да бъдат разглеждани като независими дистрибутири, които работят за световен конгломерат, печелещ милиарди долари всяка година, твърди американско издание. Всички основни правила за провеждане на успешен бизнес са част от ежедневието за дилъра. Има суровина, която трябва да бъде превърната в потребителски продукт, пазарни спекулации и действа законът на търсенето и предлагането:

За Chipotle и Wal-Mart работят групи от експерти, за да определят най-удобното място за нов магазин, наркодилът работи по същия начин. Той трябва да бъде далеч от полиция и църкви, където хората са по-малко склонни да го толерират, и същевременно близо до клиентите си. Трябва да пази територията си и да се опитва да пробие на чужд терен. Правилното позициониране е първата стъпка към успеха на всеки бизнес.

Има и научно- развой дейност. В крайна сметка някой трябва да намали кокаиновото съдържание в дозите, без да изпусне клиентите, или да произведе нови синтетични наркотици, с които да бие конкуренцията.

В книгата „Rework" на Джейсън Фрийд и Дейвид Хенсън се разказва как наркодилър предлага безплатен продукт на нови клиенти като маневра, за да ги пристрасти и накара да се върнат отново. Клиентът трябва да свикне с „вкуса", да го хареса и да знае, че може да го има. Не правят ли същото и магазините с безплатните си мостри, Starbuck с кафето си? Да дадеш малко, за да получиш много, е закон на бизнеса, добре усвоен на улицата.

"Бизнесът си е бизнес", казва и Брус Джейкъб в „Dealing Crack", в която разказва именно за „бизнесконсултациите" на наркопазара."Дали е законен или не, няма значение. Действат едни и същи принципи, а крайната цел е печалбата."

Във филма American Gangster, който разказва за стабилното изкачване на един наркобос (изигран от Дензъл Уошингтън), е показан един важен урок: най-успешният не е задължително да е най-силният. Така ли е живота? Погледнете Уорън Бъфет- определено не е ексцентричен, не прави пищни разходи, не хвърля луди пари в реклама, но това не му пречи да е успешен. "Бизнес, която трябва да се харчи милиони долари, за да предразполага към себе си, най-вероятно прикрива слаб продукт", казва Джейкъб.

Има два типа наркодилъри. Едните се занимават с разпръснати, спешни продажби на съмнителен по качество продукт, другите- работят за лоялни клиенти, които търсят чистота и качество. По същия начин масово магазините залагат на евтини стоки и разнородни клиенти. На другия полюс са магазините, работещи за отбрана клиентела. „Виждате ли, въпреки спада на икономика, някои от най-успешните търговци на дребно са тези, които продават във високия клас", казва Джейкъб.

Без значение как звучи умният дилър на наркотици трябва да се фокусира върху обслужването на клиентите си по всяко време на денонощието. "Ако сте в този бизнес, трябва да се грижите за вашите клиенти. Когато се занимават с ирационална клиентска база, това означава, че трябва да правите ирационални неща. Това по същество означава да бъдеш на разположение 24 часа в денонощието." Starbucks прави същото- отваря 10 минути преди останалите кафенета и затваря десет минути след тях.