Много може да се каже за това колко е важно да получаваме и да отправяме конструктивна критика. Има случаи, в които обаче времето и моментът, които сме избрали, не са удачни. Ето четири примера за това:

1. Непосредствено след тежка среща

Знаем, че понякога е изкушаващо да разчупите малко атмосферата след тежка среща. Особено когато смятате да споделите критиките си с човек, който е близък до вас. Като естествен повик е, нали така?

Когато някой ви отправи порицание за ваша грешка или проект, който се е провалил, първото нещо, което хрумва на повечето хора, е да открият изкупителната жертва.

Дори и да разполагате с конструктивна обратна връзка, която смятате, че трябва да бъде чута от друг човек, обмислете варианта да я отложите.

Възможно е да имате да казвате нещо много съществено, но когато следва тежка среща, възможността да бъдете разбрани накриво е голяма.

2. Когато сте пропуснали обяда (или друго хранене)

Може да прозвучи странно, но помислете си за това как се чувствате на работното място, когато сте гладни и нямате време да се спрете, за да сложите залък в устата. Тогава рационалността ви куца, нали? Освен това шансът да сте забравили добрите маниери е голям.

Вашият дискомфорт в този момент е напълно оправдан. Трудно е да правите нещо, когато изпитвате глад, включително отправяне на конструктивна критика.

Така че, когато стомахът е празен, не се осмелявайте да съветвате колега по каквито и да било въпроси.

3. Докато работите върху проект, който не ви се получава

Възможно е да не сте злобни, но вероятно представлявата "топка" от стрес, тревога и нерви. Това са емоции, които са напълно обясними, коато работите върху проект, който не ви се получава.

В този момент не сте с акъла си, а това автоматично означава, че не бива да отправяте конструктивна критика към другиго. Възможността да прехвърлите негативните емоции на другия са големи.

Заемете се с проекта си, работете върху него и след като попривършите, кажете каквото имате да кажете на своя колега.

4. Когато критиката ви въобще не е конструктивна

Възможно е да смятате, че всяка критика е конструктивна. Не е така. Има критика, която не е способна да подобри начина на работа на колегите.

Приемливо е да имате периоди, в които да загубите такта и мотивацията си да бъдете мили. Затова, преди да отправите към някого конструктивна критика, поемете дъх и се попитайте - какво имате намерение да кажете и как то ще помогне на човека, на когото ще го споделите.

Истината е, че вие можете да критикувате конструктивно, тъй като сте интелигентни и сте наясно с материята. От вас зависи да не пазите тази важна информация за себе си, тъй като тя често е свързана с успеха на компанията. Оттук нататък е важно да подбирате моментите, в които поднасяте критиката.

Дори най-добрите уроци, които можете да дадете на колегите си, е възможно да не бъдат чути, тъй като сте избрали неудачно време и място.