Четири причини да замълчите и да слушате

3094
Четири причини да замълчите и да слушате

Слушането е много важно, по-важно, отколкото предполагате. То не само подобрява отношенията между приятели, роднини и колеги, но и стимулира лидерските умения, повишава продуктивността и познанията ви.

Представяме ви четири основателни причини, поради които да си затворите устата и да наострите слуха си:

1. Знанието е сила

Със сигурност сте чували и преди това изречение. Вярно е. Единственият начин, по който можете да продължите да се учите, е като отворите ума и се доверите на ушите си. Ако сте твърде заети да казвате на другите какво и как да правят и не отделяте време, за да ги изслушате, вие губите способността си да се учите и да усвоявате нови неща.

Научаването на нещо ново поддържа живота интересен.

Отделяйте време всеки ден, за да изслушате друг човек. Независимо какъв е техният житейски опит или познания. Ще се убедите, че пред вас ще се открие нов хоризонт.

2. Хората ще слушат

Ако постоянно говорите и то продължително, хората ще свикнат да не обръщат внимание на това, което казвате. Помислете върху това да говорите кратко, но посланието да е синтезирано и качествено.

3. Престанете да планирате

Били ли сте на събрание, на което се обсъжда важна тема? Случвало ли ви се е да се възползвате от това, че някой говори, за да започнете да планирате какво ще кажете след него? Усещали ли сте как се опитвате да си спомните виц, който е много удачен за случая?

Е, спрете да практикувате този навик. По този начин вие не изслушвате другите.

Имайте предвид, че навикът да планирате, докато другият говори, е труден за изкореняване. Трикът се крие в осъзнаването на това, че го правите и след това целенасочено да спрете. Оставете човека пред вас да бъде най-важен за вас поне за минута!

4. Лидерски инструмент, който е надценен

За да бъдете отличен лидер, трябва да бъдете отличен слушател. Няма друго мнение по този въпрос. Ако не изслушвате служителите и клиентите си, вие определено губите ясна представа за бизнеса си. Така той не може да се развие и да увеличи мащабите си.

Ако шефът ви не ви изслушва, какво усещане у вас ще създаде това?

Как да бъдете добър слушател:

  • Установете зрителен контакт: Когато водите разговор с някого, избягвайте разсейващи елементи - телефон, компютър и др. Тази задача може да ви се стори трудна по време на работна среща, но стига да пожелаете, можете да постигнете успех. Гледайте хората в очите и ги изслушвайте. Умението ви да слушате ще се подобри драматично.
  • Задавайте повече въпроси: Разширете полезрението и познанията си, като задавате въпроси.
  • Дайте време на събеседника: Когато водите разговор с някого, дайте му секунда да формулира думите си и да навлезе в същността на темата.
  • Задавайте лични въпроси: Хората обичат да говорят за себе си. Попитайте ги нещо за самите тях, за работата им, шансът да се впуснат в темата е голям.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg