Поразително познато е, когато мениджъри се заговорят на тема напускането на най-добрите им служители. В такива моменти те изразяват своето неудовлетворение и търсят отговор на въпроса „Защо“.

Често обвинението пада върху всички проблеми, които връхлитат компанията, а понякога отговорът се крие другаде – добрите служителите напускат не работата, а мениджърите си.

Тъжната новина е, че това лесно може да бъде избегнато. За целта обаче се нуждаете от нова перспектива и да положите усилие като мениджър.

Ето защо сега ще се запознаем с деветте най-лоши неща, които мениджърите правят, провокирайки своите най-добри служители да напускат.

1. Те ги претоварват

Нищо не потиска повече служителите от претоварването с работа. Този сценарий е най-често срещан. Най-добрите хора се натоварват с най-важните задачи, а те са много. Резултатът обаче не е приятен: добрите служители започват да усещат, че постиженията им биват „награждавани“ с повече работа.

Претоварването на служителите има обратен ефект върху продуктивността. Ново изследване от Станфорд сочи, че продуктивността на час рязко спада, когато работната седмица достигне 50 часа. След 55-ия час тя вече е твърде ниска.

Ако искате да повишите обема на работа на своите най-талантливи хора, най-добре е и да издигнете статуса им.

Те ще поемат повече задачи, но няма да се чувстват задушени. Повишения, промоции, промени в статуса – всички тези неща са допустими, когато искате да възложите повече работа на своите най-добри служители. Ако този тип стимули ги няма, претоварването с работа ще ги прогони.

2. Те не разпознават приноса на служителите и не награждават добре свършената работа

Лесно е да подценитe усилията на служителите, които са вътрешно мотивирани да работят добре.

Мениджърите трябва да комуникират със служителите, за да разберат какво ги кара да се чувстват добре. За някои това е повишение на заплатата, за други – публично признание.

3. Тях не ги е грижа за служителите

Повече от половината хора, които напускат работата си, го правят заради проблем в отношенията с шефа.

Интелигентните компании изискват от своите мениджъри да знаят как да балансират между професионализма и това да си истински човек.

Това означава, че е добре да се радвате и да празнувате успеха на служителя, да му симпатизирате, когато е изправен пред трудни времена, да му предлагате предизвикателства, макар да не му е до това.

Шефовете, които не са загрижени, винаги ще се оплакват, че най-добрите служители ги напускат.

Трудно е да се работи по осем часа дневно за човек, който не дава и пукната пара за друго, освен за случващото се в офиса.

4. Те не спазват своите обещания

Даването на обещание поставя мениджъра на границата между това да направи служителите щастливи и да им маха за сбогом.

Когато дадете обещание, бъдете така добри да изпълните думата си. Бъдете човек, на когото може да се вярва.

В противен случай имате вид на човек, който е неуважителен, негрижовен и лъжец.

5. Те наемат и повишават неточните хора

Добрите служители харесват мениджъри, които познават работата си. Когато последните не наемат хора, които работят на ниво, това демотивира останалите служители.

Наемането на неточните хора е дори по-лошо. А когато се повишат хора, които не го заслужават, това напълно разрушава усещането за обективна оценка и ясна картина върху случващото се в офиса.

Не се чудете, че ви напускат.

6. Те не позволяват на служителите да преследват целите си

Талантливите служители имат страсти. Те имат нуждат от възможности, които им позволяват да преследват своите хобита и да подобряват продуктивността си. По този начин извличат удовлетворение от работата.

Много мениджъри обаче се заблуждават, че служителите трябва да бъдат ограничавани. Такива шефове се страхуват от евентуално понижение на продуктивността на служителя, тъй като е фокусиран върху нещо друго.

Изследвания сочат, че се случва точно обратното.

7. Те се провалят в развиването на уменията на служителя

Когато мениджърите искат да се оправдаят, че не проявяват внимание към служителите, те обикновено се защитават с извинения като „доверие“, „независимост“ и т.н. В това няма никакъв смисъл.

Добрите мениджъри управляват, независимо колко талантливи са служителите им. Те обръщат внимание и винаги са готови да получат обратна връзка и да изслушат.

8. Те се провалят в стимулирането на креативността на служителите

Най-талантливите служители търсят начин да се усъвършенстват във всичко. Ако пренебрегнете тази тяхна настройка, защото сте доволни със сегашните им умения, това ще ги накара да напуснат.

9. Те се провалят в предизвикателствата към интелекта на служителите

Добрите шефове предизвикват своите служители да постигат неща, които на пръв поглед изглеждат невъзможни. Вместо да поставяте тривиални цели и задачи, извадете хората си от комфортната им зона.

Добрите мениджъри правят всичко по силите си, за да накарат служителите да успеят. Когато талантливите и интелигентни хора в офиса виждат, че са заети с не толкова лесни задачи и те не са скучни, няма да се оглеждат за други работни позиции.