Социалната медия Facebook е не само една от най-бързо развиващите се компании, но и едно от най-желаните места за работа. Ето защо да се попадне там не е особено лесна задача.

Тя се отличава с 13 000 служителя в офисите си в 64 страни по света и продължава да увеличава персонала си.

Вижте още: Въпросът, който винаги да задавате в края на интервю за работа

Как компанията подбира бъдещите си служители? Отговор на този въпрос дава Миранда Калиновски, специалист в подбор на персонала за компанията на международните пазари.

Калиновски признава, че тя и Лори Голър, вицепрезидент на човешки ресурси във Facebook, имат любим въпрос към кандидатите. И той звучи по следния начин:

„В най-добрия ви ден на работа – денят, в който се прибирате вкъщи и си мислите, че имате най-добрата работа на света, какво сте направили?“.

И макар не всеки кандидат да вниква в същността на въпроса и да го разбира, Калиновски коментира, че той е изключително популярен сред интервюиращите в социалната мрежа. С него специалистите разбират критериите на бъдещите си служители за ефективност.

Отговорът на въпроса дава възможност на интервюиращите да разберат каква е истинската страст на кандидатите и дали тя се вмества в интересите на Facebook.

Философията на специалистите за подбор на персонала са не да „оформят работната си сила“, а да се дава поле на изява на работещите да се развиват в сферата, където вече са специалисти. Мисията на Facebook е „да дава възможност на персонала си да споделя и да прави света по-отворено и свързано място“.

Ако кандидатите преминат първоначалната серия от телефонни интервюта и бъдат поканени за финално интервю и обиколка на лагера, то специалистите за подбор ще се опитат да дадат максимално добра представа на кандидатите каква ще е работата им, ако получат оферта, коментира Калиновски.