Едва ли има сектор от индустриалното или общественото развитие, който да не е засегнат в някаква степен от финансовата и икономическата криза превзела света. Все по-често се чува мнението на експерти, които считат, че пазарът се нуждае от преоценка и реализъм. Има поддръжници на схващането, че кризата има и един пречистващ ефект от гледна точка стабилност и мащабност на бизнеса. За фирмите това може да означава промяна на бизнес модела и преразглеждане на стратегиите, коментират от Булгарреклама.

Анализирайки възможните изходи от ситуацията, експертите виждат резерви и в повишаването на компетентността на всички нива, вкл. в рамките на отделната фирма. Авторитетни компании приемат кризата като "повратна точка" в развитието си в синхрон с променената среда. В такива случаи често се търси готов модел, схема, която е проиграна и се знае, че е ефективна. Освен това, хубаво е тестът да гарантира минимизиране на риска при взимане на решение. Доказано е, че такъв инструментариум дава Франчайзингът като успешна предприемаческа концепция.

Доста търговски марки навлязоха на нашия пазар под формата на Франчайзинг - търговията в сектора на бързооборотните стоки (обекти за бързо хранене, продукти търсени от хотели, ресторанти и офиси, сладкарски изделия и др.), в хотелиерството и ресторантьорството, недвижимите имоти, някои марки в аптечната мрежа или бензиностанциите, в сферата на услугите (фитнес, копирни и т.н. услуги), в областта на модата, дори при телевизионни аудио-визуални произведения. Очаква се следващата вълна да обхване и други категории бизнес. И още една констатация - има доста "бели полета" и какво да се усвои за организирането и въвеждането на Франчайзинга.

В отговор Агенция Булгарреклама съвместно с Българска Франчайзингова Асоциация организират за първи път в Интер Експо Център - София, международното франчайз изложение Франчайзинг & предприемачество. На форума, който ще се проведе от 3 до 5 септември т.г., ще си дадат среща представители на бизнеса, които търсят или предлагат международно признати мастерлицензи, утвърдени имена, които могат да улеснят и да стимулират включването на повече компании във франчайз системата на нови пазари - местни, регионални и международни.

Участниците във Франчайзинг & предприемачество ще бъдат мотивирани да споделят идеи за бъдещето на своя бизнес - желание за старт в непозната зона, за обогатяване на бизнес портфолиото, или за поява на търговска марка и ноу-хау зад граница.

Срещите с анализатори на пазарна информация, юристи или експерти в областта на закупуването на франчайз, ще ги улесни да направят крачка напред в изследването, оценката и изборът на най-добрата франчайз система. По време на изложението ще бъдат изведени напред позитивите на участниците, видени през призмата на специфичните за компанията или общите за конюнктурата на пазара в момента фактори.

Франчайзинг & предприемачество ще даде шанс на инвеститори със свободни капитали и на предприемачи, търсещи партньорство, да влязат през "отворените врати" в колекцията на определени брандове, да станат част от "Франчайзинговата вълна" при осъзнатия и поделен риск, който предлага франчайзът.

Програмата на Франчайзинг & предприемачество предвижда провеждането и на специално организиран семинар с участието на идеолози и едни от най-добрите консултанти, оставили следа в световната практика в областта на международното право, финансирането, стратегиите за стартиране, развитие или за глобална експанзия във Франчайзинга, тънкости на франчайз системата на вътрешния и външните пазари и други важни аспекти. Очаква се в семинара да вземат участие пет световноизвестни лектори от Германия, Австрия и Франция.

Срещата на интелектуалния потенциал с практиката по време на Франчайзинг & предприемачество гарантира на участниците с опит или навлизащи във Франчайзинга сигурен и кратък път до бизнес успехите.