Хедхънтинг или как да набавим липсващите ключови кадри за успеха на нашия бизнес

1717
Хедхънтинг или как да набавим липсващите ключови кадри за успеха на нашия бизнес

Едно от следствията на присъединяването на България към ЕС е завишеният интерес на чуждестранните инвеститори към страната ни. Разработването на нови пазари изисква откриването, развиването и управлението на таланти - съвременни ръководители, лидери и доказани професионалисти, които вече са дефицит за българския пазар. В борбата за таланти през последните години се включват и нови играчи – международни компании за активен подбор.

Като активна част от бизнес средата у нас, екипът на Антал Интернешънал внимателно следи процесите в българската икономика и в международен мащаб, анализира събития и резултати за да насочи усилията си към секторите и нишите, където има истинска нужда от професионална помощ при подбор на кадри. Най-силен е фокусът към динамичните и критични сектори на пазара на труда: селското стопанство, туризъм, здравеопазване и балнеолечение, пазара на недвижими имоти, строителството и съпътстващите производства, търговията, ИТ и телекомуникациите, новите технологии, логистиката и индустриалните паркове, и други.

Отвореният за българи Европейски пазар, както и директното навлизане на чужди работодатели на трудовия пазар у нас, са фактори за засилена конкуренция сред предлагащите услуги по подбор. Регулярни проучвания и анализи на Антал Интернешънал дават повод за размисъл и изграждане на стратегии, както на мениджмънта на дадена компания, така и на хората, които искат да се реализират на средно или висше ръководно ниво, или като ключови професионалисти.

„Силно развитата международна мрежа, интернационални и трансгранични проекти при търсене на ключови кадри и изгряващи звезди ни дават възможност да срещаме, да се запознаваме и поддържаме връзка с много квалифицирани кадри, които са получили образованието си в чужбина и сега търсят реализация в България,“ казват от компанията. От общия брой на свободните позиции едва 2% са обяви за мениджъри, като интересът към тях идва предимно от чужди компании. Много често работата в международна среда, ясната визия за прилагане на придобитите знания и умения в комбинация с дълбоки познания в областта и работата с хора са по-ценни от образованието и допълнителните квалификации.

Изискването за отлично владеене на чужд език, стабилен и успешен професионален опит, добри комуникативни и организационни умения правят намирането на такива хора още по-трудно. Това често се превръща в сериозен проблем за бизнеса и решението му може да се търси чрез избор на компания за активен подбор на персонал – хедхънтинг (директен подбор). „С удоволствие ще посочим един от успешните ни примери. При търсенето на проектови ръководители за големите инвестиционни компании у нас, основно изискване е опит от многомилионни обекти, а такива у нас да скоро нямаше. Ние се свързваме с българи, които вече са натрупали и продължават да трупат опит от такива проекти в Европа, Америка, Африка и Австралия и ги каним да поемат едно ново предизвикателство, този път у нас, и това се оказва едно добро решение за двете страни”, споделя Жулиета Атанасова от Антал Интернешънъл.

От компанията напомнят, че талантите, макар и не винаги обявени на пазара на труда, са сред нас. Антал Интернешънал призовава активното участие на всички на пазара на труда в неговото разработване и усъвършенстване, включително в частта на предоставяне на нови възможности за имигрантите, „изгряващите звезди” (младите без опит), поколението на 40 и повече годишните, както и временната заетост.

Връщането на „бейби бумърите“ и интернационалните кадри у нас ще допринесе за навлизането на качествено европейско, американско и друго образование и безценен опит в бизнес отношенията у нас. Високите стандарти ще станат стандартите на професионализма при работа с най-ценния капитал за всяка компания – хората. Те са двигателя на всеки бизнес – когато две компании взаимодействат, хората са тези, които реализират проектите. Намирането на подходящи (не най-добрите на пазара) кадри за една компания е нищо повече от работа с хора, тези, които по-късно ще се доказват и приспособяват към културата на компанията, персонала, клиентите и потребителите, напомнят от Антал Интернешънал.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg