Кога за последно сте чували женски глас от кабината на самолета, с който летите? А изобщо чували ли сте някога?

Тъжният факт е, че много малка част от пилотите на самолети са жени. По-точно – едва 4 000 от общо 130 000 пилота в световен мащаб, или 3%, според данни на международната асоциация на пилотите.

Не е много по-голям процентът на жените и в ръководните органи на авиокомпаниите. „Това е игра за момчета“, коментира Мариса Феранто, главен изпълнителен директор на WTS International - агенция, защитаваща правата на жените в транспортния сектор.

Тази статистика обаче не спира Кара Кинг в желанието й да постигне летателна кариера, която по-късно я отвежда към кариера в бизнес частта на индустрията.

„След като завърших гимназия, бях приета в няколко добри колежа, но реших да не се запиша в нито един от тях“, коментира Кинг пред изданието Forbes. "Седнах и говорих с родителите си. Не знаех точно какво искам да правя. Не исках да им хабя парите напразно. Не исках да ходя в колеж. Исках да пътувам“, коментира Кинг.

Някъде между тези пътувания приятел на Кинг й предлага да се насочи към въздушна акробатика във Флорида. Тя се увлича по спорта и година по-късно става лицензиран инструктор. Това обаче не изглежда като добра възможност за кариера и по-късно решава да се насочи към авиацията.

Първоначално работи като поддръжка на летища и докато хвърля саковете в самолетите, вижда жена пилот да излиза от пилотската кабина. В този момент Кинг разбира, че може да бъде пилот.

Кинг започва да пести, за да изкара пилотски курсове, които сами по себе си не ти дават нищо. „Единствено ти дават възможност да летиш с малък самолет. И от тук нататък започва трудната работа...“, припомня си тя.

След няколко години упорити усилия и тренировки, Кинг получава работа да управлява самолет за въздушна акробатика към компанията NetJets. Тя се издига до позицията капитан на самолет. „Чувствах се, сякаш наистина съм постигнала целта си“, коментира Кинг.

„Няма да ви опиша колко пъти съм стояла на стълбичката, посрещайки пасажерите и са ме смятали за стюардеса. "Искам едно блъди мери, къде е кафето", бяха част от поздравите към мен. Просто се усмихвах и казвах - „няма проблем““.

Любимият момент на Кинг е реакцията на пътниците, когато тя влиза в пилотската кабина. „За мен това е забавният момент в авиацията – моментът на изненадата“, добавя още пилотът.

Три години по-късно Кинг се присъединява към компанията XOJET, където намира своя ментор в лицето на Шари Джоунс, която е рядкост във висшия мениджмънт на авиацията.

„Тя ми повлия сериозно. Искрено се радвах да видя жена в ролята на висш мениджър в авиационна компания. Идва от света на модата и сега оформя това, което XOJET представлява на практика“, коментира Кинг.

Настоящата роля на Кинг е да намира нов бизнес и да открива нови клиенти. Тя също така урежда полетите на своите клиенти, като подбира правилните летища и самолети за целта. „Тук в сила влиза летателният ми опит“, коментира Кинг.

В свободното си време Кинг наема и лети със самолети. Тя не се е отказала и от скоковете с парашути, като има зад гърба си над 4 000 скока.

Според Кинг самоувереността й е факторът, който й помага да успее да се наложи в свят, доминиран от мъже. „Ходейки на интервюта за работа, винаги вярвах в себе си“, посочва тя.