Как Аштън Къчър инвестира 30 млн. долара и ги превърна в 250 млн.

16139
Как Аштън Къчър инвестира 30 млн. долара и ги превърна в 250 млн.

Аштън Къчър, който е една от най-високо платените звезди в телевизията в света, очевидно може да си позволи една от най-важните екстри за Лос Анджелис - лимузина и шофьор. Той обаче предпочита да използва Uber.

Пред пет години Къчър и неговият бизнес партньор Гай Осиъри инвестират 500 000 долара в Uber. Този дял в момента струва 100 пъти повече.

Има хора, които са имали късмета да инвестират в едно-единствено нещо и след това да не им се налага да работят цял живот. В инвестиционния портфейл на Къчър и Осиъри обаче има над 70 инвестиции, освен Uber, сред които успешни компании като Skype, Airbnb, Spotify, Pinterest, Shazam, Warby Parker и Zenefits.

Човек също така лесно би могъл да вземе Къчър и Осиъри, който е мениджър на U2 и Мадона, за аматьори, които заменят добра реклама срещу сделки. Само че редица милиардери, като Рон Бъркъл, Ерик Шмид, Марк Кюбан, Дейвид Гефен и Марк Беньоф, са им дали милиони от собствените си пари, които да инвестират.

Liberty Media пък наскоро им предложи 100 млн. долара, които да инвестират.

Като публична компания Liberty Media е следена много отблизо и точно това прави Къчър и Осиъри толкова неустоими. Двамата разкриват инвестициите си пред Forbes и те се оказват доста по-впечатляващи от очакваното.

За шест години Къчър и Осиъри са превърнали техния фонд от 30 млн. долара в 250 млн. долара. Човекът, който до скоро играеше в „Двама мъже и половина“, е увеличил началната инвестиция близо 8.5 пъти.

Странният път на рисковия капиталист Аштън Къчър започва с един сега фалирал рапър на име 50 Сент Къртис Джаксън. Преди 10 години 50 Сент придобива дял в компанията майка на Vitaminwater Glaceau в замяна на това да стане лице на марката, от което впоследствие печели 100 млн. долара, когато Coca-Cola купува компанията през 2007 г.

Вижте още: Как Шакил О'Нийл започна да се занимава с бизнес?

“Бях снимал традиционна реклама за Nikon по онова време,” си спомня Къчър. “Като видях това обаче, си казах, че трябва да вляза в играта с дяловото инвестиране.’”

Всичко по пътя си Къчър прави интуитивно. Той е роден в семейство от средната класа в Айова. Няма бизнес подготовка, но пък има сериозна трудова етика. Той работи в строителството заедно с баща си, когато е на 10 г. Докато е ученик, работи най-различни неща, в това число разсилен, месар и работник в завод на General Mills.

Когато се записва в Университета на Айова, той планира да учи биохимично инженерство, но впоследствие печели състезание за манекени, напуска университета и се мести в Ню Йорк, а след това и в Лос Анджелис.

Големият му пробив идва през 1998 г. с ролята му в комедийния филмов сериал „Шеметни години“, последвана и от други подобни роли. Докато обаче е избиран да играе роли на глупаци, Къчър започва да се усъвършенства.

През 2003 г. той създава и води забавното предаване по MTV Punk’d. Когато получава вдъхновението от случая с Vitaminwater, Къчър вече има успешна продуцентска компания на име Katalyst. Неговият дигитален директор Сара Рос, която взема от TechCrunch, започва да го представя на елита на Силициевата долина. “Прекарвах 90% от времето си просто в слушане,” казва Къчър.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg