Има два вида хора на света. Хора, които са организирани и работят в този стил всеки ден, и друга група хора, които се стремят да бъдат организирани, но им доскучава да бъдат такива след само 5 минути.

След изтичането на това време те биха искали да се заемат с нещо друго. Аз попадам в последната спомената група.

Виждате ли, всеки, с когото работя, изглежда така.

Но ето как им отвръщам аз.

Всъщност, в представите си аз изглеждат точно така:

Като дете обичах купуването на всичките папки, тетрадки и химикалки, необходими за училище, в началото на учебната година, но в края на годината бях наистина щастлив, ако успеех да намеря дори половин химикалка.

Успях да оцелея през училищните години по този начин и все още се справям добре, но с навлизането в зряла възраст с това мое поведение установих, че е висок рискът от влизане в конфликт с колеги, които са суперорганизирани.

Сега сериозно, да бъдеш организиран е важно умение и вероятно е много полезно за хората, които знаят точно къде искат да бъдат по всяко време на деня и да се доказват за всяко нещо. Но някъде през 20-те си години, аз започнах да работя по различен начин.

Вижте още: Седем навика на изключително точните хора

По принцип имам установена система, която работи при мен (а когато работиш за себе си като фрийлансър, това е най-важното нещо, което можеш да искаш). Но понякога този стил на работа не пасва, когато наоколо има колеги, които са завършили преди броени години и все още са свикнали със стриктния режим на работа.

Смятам, че красотата на моите навици се крие във факта, че през всичките тези години успявам да управлявам сам кариерния си път, без да следвам нечий друг.

Но в същото време знам, че няма да оцелея без по-организирани от мен колеги: те ми напомням какво трябва да правя и къде трябва да бъда. Така че, за да подпомогнете позитивния дух в току-що описаните работни отношения, предлагам ви няколко неща, които ще ви помогнат в работата с колегите.

1. Опитайте се да бъдете по-организирани.
По-лесно е да се каже, отколкото направи. Но като човек, който иска да стане малко по-организиран, пробвайте системата, която ползват вече организираните хора – използвайте календари, графици, аларми и т.н. Може да ви допадне поне един от тях, а това означава, че ще бъдете отсега нататък поне малко по-организирани.

2. Придържайте се към крайните срокове.
Във всяка работна среда хората имат различни отговорности и изпълняват индивидуални и общи проекти. Няма проблем да закъснеете с няколко минути, когато изпълнявате задача в срок.

Но ако смятате, че няколко минути няма да свършат работа и ще се нуждаете от повече време, дори дни, осведомете своевременно колегите си. Разбира се, най-добре е въобще да не прекрачвате крайните срокове.

3. Уважавайте своите колеги.
Понякога нещо маловажно за вас може да е нещо голямо за другиго. Уважавайте това у колегите си. Те имат свой установен стил на работа и няма как да го промените.