Как да се справяме с агресивните клиенти?

1213
Как да се справяме с агресивните клиенти?

Само си представете: Подписвате договор, чиято стойност е наистина добра, но има и един много голям проблем. Клиентът е много досаден, дори агресивен.

Знаете ги, нали – звънят Ви по 8-10 пъти на ден, изпращат по купчина и-мейли и дори се появяват в офиса Ви, неочаквано. Въпреки че сте казали на въпросния клиент, че ще направите промените, дори сте споменали, че крайният срок е до (края на месеца да речем).... телефонът продължава да звъни.

Да, примерът наистина е доста плашещ, а има и по-лоши дори. Но как можем да се справим с тези клиенти, които очевидно няма да ни оставят да работим на спокойствие.

Разберете се още в самото начало

Най-добрият начин да избегнем подобни ситуации е да споменем на клиента, че работим и по други проекти, освен неговия. Кажете му го още в началото. Няма нищо лошо, ако споделим следното:

”Всичко ще бъде свършено до (дата/месец/година), като ще те информирам за нашия проект всекидневно/ежеседмично. Ако има някакъв проблем можеш да ми се обадиш, но ако не съм на разположение, остави ми съобщение и ще се свържа с теб. Ако проблемът не е от изключителна важност ми напиши и-мейл, проверявам го 2-3 пъти на ден.

Това би трябвало да даде почивка на телефона Ви. Просто проверявайте за нови съобщения и запомнете, че никой няма да пострада, ако не отговорите на телефона или и-мейла си моментално.

Искайте препоръки

Препоръките ви от предходни местоработи винаги могат да са Ви от полза. Клиентът може да поиска да види Ваша предишна работа, или ще иска да знае за кого сте работили в последните години. Вие от своя страна бихте могли да поискате същото – да видите от кого и как са свършени предходните сходни проекти.

Искайте предплата

Защо пък да не кажете: 50% аванс и останалите 50% след приключването на проекта? Убедете се, че всичко това е включено в договора Ви и той е подписан от двете страни.

Някой хора никога не си вземат поука

Ако кажем на определен клиент директно да не ни звъни по 10 пъти на ден, а също и че си проверяваме и-мейла по 2-3 пъти дневно, но телефонът продължава да звънни упорито и дори се почука на вратата Ви, очаквайки се да сте там (да, добре, но какво може да е толкова спешно), след като всичко върви по график?

Ето такива неща обръщат всичко на 180 градуса. Или ще му изясним всичко отново (този път по-ясно), или ще му заявим, че вече не работим за него. Запомнете: някои хора никога не си вземат поука.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg