Как да уреждаме конфликтите в бизнеса

2577
Как да уреждаме конфликтите в бизнеса

Само няколко невнимателни думи можете да загубите работата си, бизнес- партньори и клиенти, семейство. Но и животът без конфликти също не е възможен. Затова най-добре да се научите да не бягате от тях, но да запазите здравия си разум в напрегнати ситуации.

Обикновено конфликтите в бизнеса започват на този етап, на който общото предприятие е преминало етапа на основаването си и започва да носи доход или напротив- вече е ясно, че проектът е не толкова успешен и иска допълнителни средства.

А най-честите причини за възникване на разногласия между деловите партньори по степен на разпространеност са:

-неуспешен бизнес или несъответствие на очакванията от даден проект с реалността

- измами или съмнения за измами между партньорите

-различия в стратегията, целите и начините на ръководене на бизнеса

- неумение да се договаряне на един или всички участници

-несъвместимост на характерите.

Какво следва:

Етап 1

Подгответе се

За да не тръгнете по пътя на войната за глупави недоразумения, натрупани с времето, се подгответе максимално технологично. Първо определете целите и задачите, които искате да постигнете. Второ- овладейте емоциите си, за да разговаряте с ясна мисъл, а не под влияние на гняв и обида.

Решете какъв резултат искате да получите- скъсване на деловите отношения, да изразите недоволство или да стигането до решения по отлаган въпрос.

Етап 2

На масата за преговори

И ето ги събеседниците- недоволни от някакво обстоятелство, седят един срещу друг и чакат реки думи и взаимни упреци. Стоп! Много е важно да започнете срещата позитивно- например когато обясните на деловия си партньор, че цените приноса му за общата работа или мнението му.

Второ- помолете партньора да ви каже какво мисли по дадения въпрос, каква е неговата гледна точка и аргументи. Много бизнес-конфликти свършват именно с това.

Преценете дали чутото ви устройва, дали човекът срещу вас е готов да чуе вашите възгледи по въпроса и ако се наложи вземете „тайм аут", като предложите да се върнете на въпроса след няколко дни или седмици. Но ако събеседникът ви е предразположен да ви чуе- преминете към предлаганите от вас решения.

Етап 3

Вземане на решения

Разбира се, всички искат постигане на взаимоизгодно решение, но не винаги става така.

Понякога се налага частично да отстъпите от първоначалните си искания, за да прехвърлите разговора в по-конструктивно русло- въпреки че компромисите не предполагат печалба, те все пак помагат да се разплете възела на взаимните претенции.

В случай обаче, че нито един от партньорите не е готов на отстъпки, може да се стигне до разделяне на бизнеса- неприятен изход, но ако преминете през конфликта, спазвайки добрите правила на бизнес-преговорите, поне ще можете да бъдете уверен, че за по-приемливи решения са били използвани всички възможности.

Следвайте ни във Фейсбук

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg