Как да уреждаме конфликтите в бизнеса

2745
Как да уреждаме конфликтите в бизнеса

Само няколко невнимателни думи можете да загубите работата си, бизнес- партньори и клиенти, семейство. Но и животът без конфликти също не е възможен. Затова най-добре да се научите да не бягате от тях, но да запазите здравия си разум в напрегнати ситуации.

Обикновено конфликтите в бизнеса започват на този етап, на който общото предприятие е преминало етапа на основаването си и започва да носи доход или напротив- вече е ясно, че проектът е не толкова успешен и иска допълнителни средства.

А най-честите причини за възникване на разногласия между деловите партньори по степен на разпространеност са:

-неуспешен бизнес или несъответствие на очакванията от даден проект с реалността

- измами или съмнения за измами между партньорите

-различия в стратегията, целите и начините на ръководене на бизнеса

- неумение да се договаряне на един или всички участници

-несъвместимост на характерите.

Какво следва:

Етап 1

Подгответе се

За да не тръгнете по пътя на войната за глупави недоразумения, натрупани с времето, се подгответе максимално технологично. Първо определете целите и задачите, които искате да постигнете. Второ- овладейте емоциите си, за да разговаряте с ясна мисъл, а не под влияние на гняв и обида.

Решете какъв резултат искате да получите- скъсване на деловите отношения, да изразите недоволство или да стигането до решения по отлаган въпрос.

Етап 2

На масата за преговори

И ето ги събеседниците- недоволни от някакво обстоятелство, седят един срещу друг и чакат реки думи и взаимни упреци. Стоп! Много е важно да започнете срещата позитивно- например когато обясните на деловия си партньор, че цените приноса му за общата работа или мнението му.

Второ- помолете партньора да ви каже какво мисли по дадения въпрос, каква е неговата гледна точка и аргументи. Много бизнес-конфликти свършват именно с това.

Преценете дали чутото ви устройва, дали човекът срещу вас е готов да чуе вашите възгледи по въпроса и ако се наложи вземете „тайм аут", като предложите да се върнете на въпроса след няколко дни или седмици. Но ако събеседникът ви е предразположен да ви чуе- преминете към предлаганите от вас решения.

Етап 3

Вземане на решения

Разбира се, всички искат постигане на взаимоизгодно решение, но не винаги става така.

Понякога се налага частично да отстъпите от първоначалните си искания, за да прехвърлите разговора в по-конструктивно русло- въпреки че компромисите не предполагат печалба, те все пак помагат да се разплете възела на взаимните претенции.

В случай обаче, че нито един от партньорите не е готов на отстъпки, може да се стигне до разделяне на бизнеса- неприятен изход, но ако преминете през конфликта, спазвайки добрите правила на бизнес-преговорите, поне ще можете да бъдете уверен, че за по-приемливи решения са били използвани всички възможности.

Следвайте ни във Фейсбук

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...